۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاشی ماندگار سردرب منزل "شهید بابایی" رونمایی شد
کد خبر: ۲۶۹۲۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استان قزوین؛

کاشی ماندگار سردرب منزل "شهید بابایی" رونمایی شد

با حضور مسئولان استان قزوین از کاشی ماندگار بر سردرب منزل شهید بابایی رونمایی شد.

کاشی ماندگار سردرب منزل "شهید بابایی" رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ کاشی ماندگار بر سر درب منزل سرلشکر خلبان شهید بابایی با حضور غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانباز محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین رونمایی شد.

این کاشی ماندگار طرح ملی است که در سراسر کشور برای معرفی خانه‌هایی که شخصیت‌های برجسته زندگی می‌کردند، نصب می‌شود.

هویت‌بخشی به شهرها و محله‌ها و معرفی و شناساندن بزرگان فرهنگ، ادب و هنر کشور به گردشگران و نسل جدید از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

شهید عباس بابایی از مفاخر ملی است که جزو شخصیت‌های برجسته‌ هشت سال دفاع مقدس، از فرماندهان جنگ تحمیلی، فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آید، به همین دلیل این کاشی بر سر درب منزل ایشان نصب شده است.

شکل این کاشی‌ها نیز در سراسر کشور یکسان بوده و در آن نام و نشان شخصیت‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق در 15 مرداد سال 66 بعد از انجام عملیات شناسایی یکی از مناطق جنگی به فیض شهادت نایل آمد.

شهید بابایی که در سال 1329 در قزوین متولد شد، هنگام شهادت 37 سال داشت و دارای 3 فرزند بود.

گفتنی است؛ طرح «کاشی ماندگار» بر اساس وظايف سازمان ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری جهت حفظ ميراث فرهنگی ناملموس و معنوی ايران، وظيفه شناسايی و معرفی محل سكونت هنرمندان، اهالی فرهنگ، علم و دين را بر عهده دارد.

شخصيت‌هايی كه در قالب اين طرح قرار می‌گيرند شامل چهره‌های ماندگار، شاخص و تاثير گذار در يك رسته فرهنگی و هنری هستند كه در دوره فعاليت خود مرزهای جديدی در فرهنگ کشور ترسیم کرده يا در جهت حفظ  و حراست از يك يا چند حوزه ميراث هنری، فرهنگی و معنوی ايران تلاش كرده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان