۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تصویب عضویت اقلیتهای دینی درشوراهای شهر
کد خبر: ۲۶۹۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۱:۱۴ ↗ لینک کوتاه

در جلسه علنی امروز؛

تصویب عضویت اقلیتهای دینی درشوراهای شهر

نمایندگان شرایط عضویت اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند.

تصویب عضویت اقلیتهای دینی درشوراهای شهر
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،  نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 21 آذر) قوه مقننه در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده یک این طرح را با 152 رای موافق، 41 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

در ماده یک این طرح ذکر شده دو تبصره به عنوان تبصره‌های یک و 2 به ماده 30 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 75/1/3 به شرح ذیل الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

در تبصره 2 این ماده ذکر شده اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین نمایندگان ماده 2 این طرح را با 156 رای موافق، 14 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان مصوب کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است: یک تبصره به ماده 63 این قانون به عنوان تبصره یک الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح می‌شود.

در تبصره یک این ماده آمده است: دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده 53 این قانون با امکانات موجود مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود. کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی ساختار سازمانی را تدوین و به تصویب برساند و حداکثر ظرف مدت 6 ماه به منظور تصویب در اختیار کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دهد.



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان