۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین صلح نوبل؛ جایزه‌ای به رنگ خون مظلومان
کد خبر: ۲۶۹۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۱۰:۱۷ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

صلح نوبل؛ جایزه‌ای به رنگ خون مظلومان

افرادی که تاکنون صلح نوبل را دریافت کرده‌اند، دست هایشان تا انتها در خون مظلومان رنگ گرفته است.

صلح نوبل؛ جایزه‌ای به رنگ خون مظلومان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جایزه صلح نوبل ازسری جایزه های پنجگانه فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و پزشکی، ادبیات است و صلح نوبل؛ ابتکار آلفرد نوبل دانشمند سو‍‌ئدی است که به گفته وی باید به افرادی تعلق بگیرد که در جهت کاهش و انحلال جنگ ها و اتحاد، برادری و صلح ملل بیشترین گام را برداشته باشند.

اما با مروری گذرا به تاریخچه این جایزه و افرادی که تاکنون آن را دریافت کرده اند به سادگی می‌توان فهمید که نه تنها حافظان صلح و چهره‌های فعال در باز پس‌گیری حقوق مظلومان ، همواره از دریافت آن محروم بودند بلکه بلعکس نوبل نصیب کسانی می‌شود که دست هایشان تا انتها در خون مظلومان رنگ گرفته است.

 **کشتار مردم روهینگیا آخرین دستاورد خانم برنده صلح نوبل!

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

آنگ سان سوچی رئیس حکومت جنایتکار میانمار شاید این روزها آشنا ترین نام برنده جایزه صلح نوبل در رسانه ها باشد. خانم سوچی که سال‌ها خود را در نقاب اصلاح طلب حامی صلح مطرح می کرد در جنایات اخیر خود با نسل کشی های بی سابقه در مناطق مسلمان نشین میانمار، هولکاست مسلمانان را در تاریخ رقم زد.

براساس آخرین آمار، آواره شدن بیش از نیم میلیون و نیز کشته شدن بیش از پنج هزار مسلمان روهینگیایی از آخرین تلاش های خانم سوچی درجهت صلح جهانی بوده است!.

**نخست وزیران رژیم صهیونیستی در لیست برندگان!

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

اسحاق رابین و شیمون پرز نخست وزیران سابق رژیم صهیونیستی هستند که نام هر دو را می توان در لیست برندگان این جایزه مشاهده کرد،  پرز و رابین هر دو از طریق عضویت در سازمان تروریستی هاگانا به ارتش رژیم صهیونیستی پیوسته اند. سازمان تروریستی که با ایجاد رعب و وحشت سعی در وادار کردن فلسطینیان برای مهاجرت اجباری از سرزمین هایشان را داشت و برای رسیدن به این هدف از انجام هیچ گونه اقدام جنایتکارانه و تروریستی امتناع نمی کرد.

راه اندازی جنگ سوم بین اعراب و اسرائیل و کمک به رژیم پهلوی در ایران جهت کشتار و سرکوب معترضان داخلی برای اسحاق رابین و نسل کشی در قانا و دستور به توپ بستن زنان و کودکان فلسطینی با توپ های "هاوتزرام "آمریکایی برای شیمون پرز گویی به عنوان امتیازهای مثبتی برای دریافت جایزه صلح نوبل محسوب شده بود!.

**با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

نه تنها مسئولین رژیم کودک کش صهیونیستی بلکه کسانی که به هر نحو در راستای اهداف و منافع این رژیم قدم بردارند نیز شایستگی دریافت این جایزه را پیدا می‌کنند.

یاسرعرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تا زمانی که علیه رژیم صهیونیستی به مبارزه می پرداخت به عنوان تروریست شناخته می شد ولی با تسلیم شدن مقابل این رژیم و چشم بستن به روی جنایات علیه مردم فلسطین برنده جایزه نوبل در سال 1994 شد.

انور سادات رئیس جمهور مصر نیز سرگذشت مشابهی دارد؛ او که پس از شکست مقابل اسرائیل با چرخش 90 درجه ای موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته و دست دوستی به سوی این رژیم دراز کرد به سرعت جایزه نوبل را در دستان خود دید!.

**در لیست برندگان جایزه صلح نوبل نام چند تن از روسای جمهور آمریکا نیز به چشم می‌خورد!

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

جیمی کارتر؛ ریاست جمهوری او در آمریکا همزمان با انقلاب اسلامی در ایران بود، از هیچ گونه تلاشی در جهت پشتیبانی از رفیق گرمابه و گلستان خود (محمدرضا شاه ) برای نگه داشتن حکومت پهلوی دریغ نکرد، حتی حمایت از کشتار ملت ایران! او نیز در سال 2002 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد!.

بارک اوباما، دیگر رئیس جمهور آمریکایی است که این جایزه را در رزومه خود دارد! به اعتراف کاندیداهای ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، وی را می‌توان پدرخوانده و موسس گروه ترویستی داعش ( دولت اسلامی عراق وشام ) دانست، گروه ترویستی که برای مدت ها وحشت و ترس را درجهان گسترش داد!

از جمله اقدامات اوباما می‌توان به وضع تحریم های سنگین علیه کشورهای مخالف سیاست های آمریکا و وارد آوردن فشارهای سنگین اقتصادی بر مردم این کشورها همچون ایران و یا دامن زدن به آتش افروزی های ارتش آمریکا در عراق و افغانستان و... اشاره کرد.

**یک عضو منافقین برنده جایزه صلح نوبل!

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

اما با دقت در تاریخچه جایزه صلح نوبل که می گردیم ، می بینیم هیئت انتخاب این جایزه، ایرانیان را نیز فراموش نکرده اند!. شیرین عبادی زن ایرانی مقیم آمریکاست که خود را فعال حقوق بشر معرفی می‌کند ولی در مقابل جنایت های رژیم صهیونیستی و کودک کشی های یمن و عراق و سوریه و... سکوت می‌کند. او سابقه همکاری با گروه تروریستی سازمان مجاهدین را نیز یدک می کشد اما از برندگان جایزه صلح نوبلاست، شاید امتیازی که او برای کسب این جایزه، باید مدیون آن باشد، مخالفت با حکومت جمهوری اسلامی ایران دانست!

**اما پرچم دار واقعی صلح در جهان کیست؟

با ما باش تا به دریافت نوبل مفتخر شوی!

اما با توجه به موفقیت های اخیر جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و پاک سازی کامل داعش از مناطق تحت سیطره این گروه در سوریه و عراق، این روزها سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران نقش اول میادین مبارزه علیه تروریست و خشونت در منطقه کانون توجهات مردم و رسانه هاست.

با نگاه به نقش اثرگذار و غیر قابل انکار وی در برقراری امنیت و آسایش در کشورهای منطقه و نیز کمک به امنیت پایدار جهانی با نابود سازی عناصر جنایتکار و تروریستی، برخی ها از شایستگی او جهت دریافت جایزه جهانی صلح نوبل سخن به میان آورده اند و او را به پاس تلاش ها و رشادت های بی منت اش در جهت برقراری صلح در جهان صاحب و لایق اصلی این جایزه می دانند.

اما نمونه های بالا به خوبی نشان دادند؛ سلیمانی بزرگتر از صلح نوبل است و اینکه جایزه ای به نام صلح با این سابقه تاریک و سیاه بخواهد چیزی به بزرگی او اضافه کند کمی کج اندیشی است؛ همانطور که چیزی از کارنامه کثیف و درجه جنایتکاری پرز و سوچی و... کم نکرد، تعلق نگرفتن آن به دلاورانی چون سردار سلیمانی  هم چیزی از ارادات تاریخ و ملت ها نسبت به آنها کم نمی کند و بنیاد نوبل باید پاسخگوی این غلفت تاریخی خود باشد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان