۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیمه رازی به تعهدات خود عمل نمی‌کند/ بیش از ۶ ماه است خسارت درمانی بیمه‌شدگان پرداخت نشده
کد خبر: ۲۶۹۲۳۰ نویسنده: نماینده مشمولین بیمه شدگان رازی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۱ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دلواپسی اعضای بیمه صندوق اعتباری هنرمندان و روزنامه‌نگاران قزوین:

بیمه رازی به تعهدات خود عمل نمی‌کند/ بیش از ۶ ماه است خسارت درمانی بیمه‌شدگان پرداخت نشده

جمعی از اعضای بیمه صندوق اعتباری هنرمندان و روزنامه نگاران در گفت‌وگو با سایت خبری صبح قزوین نارضایتی خود را از بیمه رازی نسبت به عدم پرداخت خسارت‌های درمان تکمیلی اعلام کردند.

بیمه رازی به تعهدات خود عمل نمی‌کند/ بیش از ۶ ماه است خسارت درمانی بیمه‌شدگان پرداخت نشده
نماینده مشمولین بیمه شدگان رازی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به چالش‌هایی که این شرکت بیمه ای برای روزنامه نگاران و هنرمندان ایجاد کرده است، اظهار کرد: اگرچه اغلب هنرمندان و روزنامه نگاران باسابقه استان از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه هستند و درمان تکمیلی یکی از خدماتی است که این صندوق به بیمه شدگان ارائه می‌دهد؛ اما متاسفانه بیمه رازی با عمل نکردن به تعهدات خود بیمه شدگان را در تنگنا قرارداده است.

این عضو به نمایندگی از دیگر اعضای صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: در سال جاری بیمه درمان تکمیلی اعضای صندوق اعتباری هنر از بیمه ایران به رازی انتقال یافته است.

وی افزود: طول مدت ثبت نام اعضا برای بهره مندی از این بیمه از تیر ماه سال جاری است؛ ولی با گذشت ۶ ماه از مدت قرارداد منعقد شده این شرکت بیمه ای، هزینه خسارتی به بیمه شدگان پرداخت نکرده است و این روند اجحاف در حق جامعه فرهیخته روزنامه نگار و هنرمند است.

این روزنامه نگار ادامه داد: در سال جاری حدود ۳۰هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور به عضویت بیمه رازی درآمدند که هر نفر هم مبلغ سیصد هزار تومان به حساب این صندوق پرداخت کرده اند ( البته در بعضی موارد مبلغ ۵۴۰ هزارتومانی هم بوده است)، یعنی مبلغی تقریبی ۹ میلیارد تومان از سوی اعضای صندوق مذکور به حساب این شرکت بیمه گر واریز شده، ولی این شرکت از انجام تعهدات خود چشم پوشی کرده و خسارت درمانی اعضا را پرداخت نمی‌کند.

این عضو صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران مطرح کرد: متاسفانه بیمه رازی سعی در پیچیده کردن کار و روال پرداخت نکردن خسارت‌های تعهد شده دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته قرارداد بیمه تکمیلی اعضای صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران با بیمه ایران بود، اذعان کرد: این موسسه بیمه ای نمایندگی در سطح استان به اعضا معرفی کرده بود و پس از تحویل فاکتور درمان، خسارت‌های درمانی بدون سختی و دغدغه و ظرف مدت ۱۵ الی ۲۰ روز به حساب بیمه شدگان واریز می‌‌شد.

این روزنامه نگار افزود: متاسفانه بیمه رازی شعبه ای در استان‌ها معرفی نکرده است تا اعضای بیمه شده بدون مشکل به نتیجه برسند.

وی گفت: بیمه رازی اعلام کرده است که ابتدا مدارک به صورت الکترونیکی و از طریق سایت "بیمانو" ارسال شود که این امر برای کسانی که دسترسی به اینترنت ندارند و یا توانایی استفاده از این فضا برایشان نیست، دچار اضطراب و نگرانی کرده است.

عضو بیمه صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران ادامه داد: گاها افراد برای ارسال مدارک درمانی خود باید باید به کافی نت مراجعه کنند و یا به دفتر صندوق اعتباری هنر واقع در اداره کل ارشاد قزوین مراجعه کرده تا این کار انجام شود و بعد از دو هفته اصل مدارک پست شود؛ که این پروسه دست کم یکماه به طول می‌انجامد.

وی افزود: با وجود طولانی بودن پروسه ارسال مدارک، اعضاء این کار را انجام داده و پیگیری‌ها و تماس‌های زیادی نیز داشته اند؛ اما پس از گذشت ۶ ماه هنوز هزینه و خسارت درمانی به بیمه شدگان پرداخت نشده است.

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان صندوق اعتباری هنر استان و اداره کل ارشاد قزوین و اعضای صندوق به منظور تغییر روند صورت گرفته در سال جاری، این مشکل مربوط به تهران است که بررسی‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی ابراز کرد: چنانچه خبردار شدیم چند دستگاه برای تکمیل درمان پرسنل خود طرف قرارداد این بیمه، یعنی رازی هستند و کما فی سابق مانند بیمه‌های ایران و آرمان شعبه ای معرفی شده و فاکتورها حضوری ارائه شده و پس از چند روز مبالغ هزینه کرد، به حساب فرد واریز می‌شود.

این عضو صندوق هنرمندان و روزنامه نگاران در پایان تصریح کرد: اعلام نکردن شعبه در استان‌ها و از سویی دیگر عمل نکردن بیمه رازی در بخش تعهدات و چتر حمایتی صرفا برای اعضای صندوق اعتباری هنر از مهمترین ابهام‌ها و چالش‌هایی هستند که بیمه رازی در پیش روی اعضا قرارداده است و امیدواریم حل این مشکل با جدیت پیگیری شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان