۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خودروی پراید عامل ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت/ جلوی شماره‌گذاری پراید گرفته شود
کد خبر: ۲۶۹۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس راه استان قزوین مطرح کرد

خودروی پراید عامل ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت/ جلوی شماره‌گذاری پراید گرفته شود

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: ۷۰ درصد تصادفات استان قزوین مربوط به خودروی سواری است که خودروی پراید عامل ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت در قزوین است که باید جلوی شماره گذاری پراید گرفته شود.

خودروی پراید عامل ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت/ جلوی شماره‌گذاری پراید گرفته شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راه استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در آغاز طرح "زمستانه" و رزمایش ترافیکی در پلیس راه قزوین_ زنجان اظهار کرد: 6 استان کشور از طریق‌ها راه‌ها با استان قزوین اتصال دارند و 11 استان نیز در مسیر محورهای مواصلاتی استان تردد دارند.

وی با بیان اینکه در زمان تعطیلات بیش از یک میلیون تردد در استان صورت می‌گیرد، عنوان کرد: طرح زمستانه در استان قزوین از امروز(دوشنبه) 20 آذرماه تا 20 اسفندماه ادامه دارد و این طرح طی سه ماه انجام می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: همکاران پلیس راه به همراه گشت‌های راهداری از طریق 5 اکیپ با 250 نیرو و 75 دستگاه خودرو در طرح زمستانه و در گردنه‌های برف گیر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: طی هشت ماه سال جاری در تصادفات منجر به فوت 8 درصد کاهش در فوت شدگان و در مجموع تصادفات 12 درصد کاهش را داشتیم.

بیگلری اضافه کرد: در کل کشور طی این 8 ماه، 56 نفر کاهش فوتی داشتیم که 12 نفر سهم پلیس راه استان قزوین بود که 32 درصد را شامل می‌شود و در استان 17 نفر در فوت شدگان با کاهش روبرو بودیم.

وی یادآور شد: در سال 85 با حضور 7 میلیون خودرو در کشور شاهد کشته شدن 28 هزارنفر بودیم و در استان قزوین تعداد فوت شدگان 673 نفر بود که امسال با کاهش 17 نفری ما شاهد کاهش 57 درصدی بودیم.

رئیس پلیس راه استان قزوین اذعان کرد: عدم استفاده از تجهیزات زمستانی توسط رانندگان در شرایط برفی و یخبندان جاده‌ها زمینه را برای افزلایش تصادفات فراهم کرده است.

وی درخصوص افزایش برخوردهای قانونی پلیس با متخلفان در جاده‌ها گفت: در بحث برخورد با سرعت غیرمجاز 15 درصد افزایش، سبقت غیرمجاز 3 درصد افزایش و تخلف استفاده از تلفن همراه 44 درصد افزایش و اخذ 63 جلد گواهینامه از متخلفان را داشتیم.

بیگلری عنوان کرد: 25 درصد سن رانندگان فوتی در تصادفات بین 18 تا 24 را تشکیل می‌دهند که در مجموع 60 درصد آمار رانندگان فوتی ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: 70 درصد تصادفات استان قزوین مربوط به خودروی سواری است که خودروی پراید عامل 22 درصد تصادفات منجر به فوت در قزوین است که باید جلوی شماره گذاری پراید گرفته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان