۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چاپ ۷ جلد کتاب از خاطرات زنان قزوینی در دفاع مقدس
کد خبر: ۲۶۹۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان اعلام کرد:

چاپ ۷ جلد کتاب از خاطرات زنان قزوینی در دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: با همکاری اهل قلم تاکنون ۷جلد کتاب از خاطرات زنان استان در دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

چاپ ۷ جلد کتاب از خاطرات زنان قزوینی در دفاع مقدس
به گزارش صبح قزوین ، مهدی طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست فرهنگی با موضوع تبیین نقش زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: زنان در جایگاه پشتیبانی از رزمندگان به منظور حضور و تشویق رزمندگان در جبهه‌های جنگ نقش موثری داشتند.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس زنلن در پشت جبهه‌های جنگ امکانات مورد نیاز رزمندگان را جمع آوری کرده و به جبهه ارسال می‌کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: در پشتیبانی مادی از رزمندگان در جبهه‌های جنگ استان‌های مرزی و استان قزوین نقش و جایگاه ویژه ای داشتند و زنان استان قزوین در این میان فعالیت‌های زیادی انجام دادند.

طاهرخانی ادامه داد: امروز سعی داریم در برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره اسوه صبر و مقاومت از این زنان و مادران و همسران شهدا و ایثارگران تجلیل کنیم.

وی عنوان کرد: آثار و خاطرات زنان ایثارگر استان هم در حال جمع آوری است و تاکنون ۷جلد کتاب در حوزه زنان توسط اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

این مسئول بیان کرد: تعدادی از زنان دفاع مقدس و افرادی که در این زمینه انگیزه دارند شناسایی شدند تا با دریافت آموزش‌های لازم ۲واحد درس دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها تدریس کنند.

طاهرخانی گفت: به منظور نشر آثار دفاع مقدس از ظرفیت نویسندگان استان سعی داریم نهایت استفاده را داشته باشیم و با توجه به فراخون هایی که انجام شده تاکنون تعدادی از آنان اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: برابر تفاهم نامه ای که با دستگاه‌های اجرایی داریم موضوعات مرتبط با حوزه زنان در حال پیگیری است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان