۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تردد ماهیانه ۲۰ میلیون خودرو در محورهای استان
کد خبر: ۲۶۹۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای قزوین اعلام کرد:

تردد ماهیانه ۲۰ میلیون خودرو در محورهای استان

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: تردد متوسط ماهیانه ۲۰ میلیون خودرو که توسط ۴۶ سامانه خودرو ثبت می‌شود که استان قزوین را بین استان‌های سوم و چهارم در حوزه تردد کشور قرار داده است

تردد ماهیانه ۲۰ میلیون خودرو در محورهای استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در آغاز طرح زمستانه اظهار کرد: همه همکاران حوزه حمل و نقل جاده ای زودتر از آغاز طرح به استقبال اجرای طرح زمستانه رفتند؛ بسیاری از همکاران ما از ۲۰ روز گذشته در گردنه‌ها و محورها مستقر شده اند.

وی افزود: وظایف اداره راهداری در بحث راهداری زمستانه خلاصه نمی شود و استان قزوین به واسطه راه‌های گسترده و بارش‌های برف در گردنه‌ها شاهد حضور گسترده همکاران امدادی هستند.

این مسئول اذعان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای وظیفه نگهداری ایمن سازی ۶۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان و ۳۵۰ کیلومتر بزرگراه را دارد.

وی عنوان کرد: تردد متوسط ماهیانه ۲۰ میلیون خودرو که توسط ۴۶ سامانه خودرو ثبت می‌شود که استان قزوین را بین استان‌های سوم و چهارم در حوزه تردد کشور قرار داده است و ترددهای بسیار زیادی وجود دارد که باید در بحث نگهداری راه‌ها و نظم و انضباط تردد تلاش زیادی صورت بگیرد.

پیرنون عنوان کرد: کاهش ۱۲ درصدی کل تصادفات و کاهش ۸ درصدی فوتی در تصادفات به واسطه تلاش همه دستگاه‌های متولی در این زمینه است.

وی بیان کرد: اتفاقاتی که در حوزه حمل و نقل رخ داده و بهره برداری اداره از فناوری‌های جدید چشمگیر است و سارمان راهداری این شرایط را ایجاد کرده که مسافرت هوشمند داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون با طراحی اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها زمینه برای یک مسافرت هوشمند اماده است و در راستای حفظ حقوق شهروندی تصاویر تمامی دوربین‌ها در اپلیکیشن های ۱۴۱ موجود است و برای مسافرت در اختیار همه رانندگان قرار می‌گیرد؛ زیرا هدف ما برقراری سفر ایمن است.

در ادامه این همایش علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: ما توانستیم با هماهنگی عمومی و تدبیر کاهش تلفات و تصادفات را شاهد باشیم؛ اما این شرایط راضی کننده نیست.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه و تلفات ۵۰۰ نفی این حادثه گفت: زلزله قابل پیش بینی نیست اما زلزله ای که در راه‌های ما رخ می‌دهد قابل پیش بینی و پیشگیری است و هزینه ای زیادی هم به خود اختصاص نمی‌دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه سالیانه ما در جاده‌ها شاهد تلفات جاده ای نزدیک به ۱۹ هزارنفر هستیم؛ باید تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه‌های اجتماعی ورود پیدا کنند تا فرهنگ سازی خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

رییس شورای ترافیک استان قزوین تصریح کرد: باید کاهش تلفات و تصادفات را بیشتر از امار امروز شاهد باشیم، باید در حوزه پیشگیری و درمان روانی و اجتماعی باید ورود جدی داشته باشیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان