۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین واردات قوطی و سنگ سنباده از عربستان/ وقتی تایر بادی سعودی ها درب کارخانجات تایر ایران را پلمپ می کند+ جدول
کد خبر: ۲۶۹۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

سرفصل های عجیب واردات گمرک؛

واردات قوطی و سنگ سنباده از عربستان/ وقتی تایر بادی سعودی ها درب کارخانجات تایر ایران را پلمپ می کند+ جدول

افزایش واردات تایر بادی از عربستان در ماه های اخیر باعث تعطیلی بسیاری از کارخانجات تایر کشور شده است.

واردات قوطی و سنگ سنباده از عربستان/ وقتی تایر بادی سعودی ها درب کارخانجات تایر ایران را پلمپ می کند+ جدول
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، در ماه های اخیر شاهد انتشار خبرهایی مبنی بر تعطیلی و یا ورشکستگی کارخانه جات تایر کشور و واردات تایر از عربستان بودیم.
 
آنچه مسلم است واردات تایر در کشور بیش‌از نیاز داخلی است اما هر از چندگاهی خبرهایی مبنی‌بر واردات تایر از کشورهایی به گوش می‌رسد که به هیچ عنوان انتظار نمی‌رود. بالاخص عربستان که از جمله کشور هایی است که حتی مواد غذایی و آب آشامیدنی خود را نیز وارد می‌کند.
 
علی ای حال این واردات در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارخانه جات تایر کشور به دلیل واردات بی رویه در حالی تعطیلی و یا در آستانه ورشکستگی هستند.
 
به گفته برخی کارشناسان  واردات از کشوری که در زمینه مسائل سیاسی مشکلات زیادی با ما دارد اما همچنان واردات از آن چه به‌صورت جزئی و چه ‌به‌صورت کلی انجام می‌شود از عجایب است.
در پنج ماهه نخست سال بیش از یک میلیارد  و ۲۲۵ میلیون تومان از کشور عربستان سعودی به ایران واردات داشتیم که نه تنها تایر بادی در لیست این واردات عجیب است بلکه قوطی و جعبه چندلایه برای بسته بندی و سنگ آسیاب و سنگ سنباده نیز از دیگر سرفصل های واردات گمرک کشور است.
 
در تماسی که خبرنگار عصرهامون جهت پیگیری این واردات عجیب و غریب با محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، علی اکبر کریمی نایب رئیس اول، سید فرید موسوی نایب رئیس دوم، رحیم زارع  سخنگو، سید حسن حسینی دبیر اول و علی اسماعیلی دبیر دوم داشت، هیچ یک از اعضاء این کمیسیون پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند.
 
در هر حال در سال های اخیر گزارشات متعددی مبنی بر واردات کالاهای عجیب و غریب در بسیاری از رسانه ها منتشر شد اما تا کنون مسئولان پاسخ و واکنشی به این موضوع نشان نداده اند.
آنچه مسلم است این واردات عجیب تنها به عربستان محدود نمی شود روز گذشته نیز خبری مبنی بر واردات دوغ از امارات منتشر شد که حاشیه های فراوانی به همراه داشت.
 
علی ای حال طی چند سال گذشته واردات بی رویه مانعی بزرگ در اقتصاد کشور شناسایی شده، اما همچنان روند و آمار واردات بسیار بالاست. 



انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان