۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کارگروه "بررسی مشکلات رسانه‌های استان" تشکیل شود/ جشنواره مطبوعات برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۶۹۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

کارگروه "بررسی مشکلات رسانه‌های استان" تشکیل شود/ جشنواره مطبوعات برگزار می‌شود

استاندار قزوین گفت: پیشنهادم این است که جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها برای سال ۹۷ و در ایام نزدیک به روز خبرنگار برگزار شود و خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری آن را برعهده بگیرد تا با تشکیل دبیرخانه، جشنواره ای آبرومند برگزار شود.

کارگروه "بررسی مشکلات رسانه‌های استان" تشکیل شود/ جشنواره مطبوعات برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اعضای هیئت مدیره‌ی خانه مطبوعات استان قزوین در راستای پیگیری مشکلات خبرنگاران و برگزاری جشنواره مطبوعات پیش از ظهر امروز(یکشنبه) با زاهدی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کردند.

عبدالمحمد زاهدی در این دیدار اظهار کرد: فضای رسانه ای استان قزوین قوی و حرفه ای و اخلاق مدار است و توانمندی علمی خوبی دارد؛ اما توقعی که از رسانه‌ها وجود دارد تامین نشده و ما نیازمند تخصصی شدن رسانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن هم جزئی از حرفه ای شدن است، گفت: مسئله آموزش در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها موضوع مهمی است که باید جدی گرفته شود و استانداری قزوین در این حوزه از طریق ارشاد و سازمان برنامه و بودجه آماده همکاری با خانه مطبوعات قزوین است.

استاندار قزوین ادامه داد: موضوع مهم دیگر در حوزه رسانه، توجه به اقتصاد رسانه برای اداره آن رسانه و بحث تامین اقتصاد کارکنان حوزه رسانه است که برای داشتن یک مطبوعات و رسانه تاثیرگذار باید موضوع اقتصاد آن حل شده باشد.

وی عنوان کرد: رسانه و نشریه ای از سوی ما رسمی شناخته می‌شود که دارای مجوز باشد و باید موارد قانونی در نشریات همچون فاصله دوره انتشار و میزان درصد محتوای خبری و آگهی در آنها رعایت شود و اداره ارشاد در این زمینه وظیفه دارد بررسی‌های لازم را انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه نبود احزاب قوی در کشور، شکل گیری رقابت بین رسانه‌ها را کاهش داده است، تصریح کرد: با حضور احزاب قوی، حمایت خوبی از رسانه‌ها صورت خواهد گرفت و مشکلات خبرنگاران تا حدودی کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: با اینکه در کشور از دوره مشروطه نشریه منتشر شده است؛ اما ما در حوزه رسانه داری نوپا هستیم و به صورت جدی نتوانسته ایم از رسانه‌ها حمایت لازم را داشته باشیم تا با رسانه‌های وابسته به نهادهای دولتی رقابت کنند.

زاهدی در خصوص توزیع آگهی‌ها در مطبوعات خاطرنشان کرد: امروز برخی چالش‌ها در حوزه توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌های محلی و کشوری حل نشده است؛ اما می‌توان با اصلاح قانون این موضوع را حل کرد.

وی افزود: ارتباط بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید تقویت شود و مطابق قانون همه اطلاعاتی که اصحاب رسانه به آن نیازمند هستند باید در اختیار آنها قرار بگیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه تشکیل کارگروه "بررسی مشکلات رسانه‌های استان" ضروری است، تاکید کرد: با پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای پیگیری و حل مشکلات حوزه رسانه استان قزوین از سوی خانه مطبوعات می‌توان بسیاری از مطالبات را انجام داد.

استاندار قزوین ابراز کرد: با ساماندهی و پالایش حوزه رسانه و خبرنگاران استان، هم حمایتی که از خانه و رسانه‌ها انجام می‌شود، به خوبی مدیریت خواهد شد و هم حیثیت و آبروی رسانه‌ها خدشه دار نمی‌شود.

وی گفت: پیشنهادم این است که جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ‌ها برای سال ۹۷ و در ایام نزدیک به روز خبرنگار برگزار شود و خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری آن را برعهده بگیرد تا با تشکیل دبیرخانه، جشنواره ای آبرومند برگزار شود.

این مسئول عنوان کرد: رسانه‌ها در کنار احزاب و تشکل‌های غیردولتی نماینده افکار عمومی هستند و وظیفه روشنگری و پیگیری مطالبات مردمی و در واقع امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان