۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین به دنیا آمدن نوزاد قزوینی در آمبولانس اورژانس
کد خبر: ۲۶۹۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۱۱:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در شرایط برف و کولاک صورت گرفت؛

به دنیا آمدن نوزاد قزوینی در آمبولانس اورژانس

بارش رحمت الهي در مناطق مختلف استان قزوين و همچنين بسته شدن راه‌هاي روستايي، مانع به دنيا آمدن نوزادان عجول در نقاط مختلف استان نشد.

به دنیا آمدن نوزاد قزوینی در آمبولانس اورژانس
دكتر پيمان نامدار، رییس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ساعت پنج بامداد روز 17 آذر ماه 96 ماموريتي مبني بر درد زايمان در منزل مسكوني در شهر اقباليه به واحد ارتباطات مركز فوريت‌هاي پزشكي قزوين اعلام شد.

وی افزود: با اعلام این خبر 2 نفر از پايگاه اورژانس اقباليه به محل اعلام شده اعزام شدند و پس از پيمودن مسيرهاي لغزنده و برفي خود را بر بالين مادر باردار رسانده و با توجه به كمبود وقت و شروع زايمان اقدامات درماني اوليه، زايمان را شروع و نوزاد را سالم به دنيا آوردند.

دكتر نامدار تصريح كرد: بعد از انجام زايمان، نوزاد و مادر به همراهي خانواده خود برای درمان تكميلي به مرکز آموزشی - درمانی كوثر در قزوین منتقل شدند و حال آنان مطلوب است.

تولد نوزاد عجول ديگر در روستا
این مسئول عنوان كرد: ظهر روز 17 آذرماه، به پايگاه فوريت‌هاي پزشكي آوج اعلام شد مادر باردار ديگري در روستاي پرسپانج از توابع آوج دچار درد زايمان شده و مسير روستا به علت بارش برف و سرماي بالاي آن منطقه هنوز بازگشايي نشده، ولی اين موضوع، مانع حركت تكنسين‌هاي با تجربه اورژانس آوج نشد.

متولي اورژانس قزوين با اشاره به اينكه اين مسير برفي 24 كيلومتري در مدت زمان 40 دقيقه سپري شد، اما سرانجام دو ارگان امدادي خود را به بالين مادر باردار رساندند و تكنسين هاي اورژانس با كمك ماماي مركز نوزاد را به دنيا آورده و تحويل خانواده اش دادند؛ گفت: مادر برای بستري و اقدامات درماني تكميلي به مرکز جامع سلامت آوج منتقل شد.

تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس
چهار روز پیش، یعنی روز 13 آذر نیز مادر بارداری با سن بارداری 36 هفته و با علایم زایمانی، از روستای آدار واقع در 45 کیلومتری روستای حصار ولیعصر (عج) شهرستان آوج به مرکز بهداشتی _ درمانی این روستا مراجعه کرد. وی نمی‌دانست که بزودی نوزادش در آمبولانس اورژانس به دنیا می‌آید.

سیده کبری افتخاری، کارشناس مادران شبکه بهداشت _ درمان شهرستان آوج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: مامای این مرکز پس از معاینه و با توجه به علائم زایمانی و پرخطر بودن وضعیت مادر با هماهنگی شبکه، مادر باردار را به بیمارستان شفا تاکستان اعزام کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه راننده آمبولانس مرکز بهداشتی _ درمان حصار ولیعصر (عج) در مأموریت اداری بود با هماهنگی انجام شده با فوریت‌های پزشکی 115 شهرستان ماما مرکز بهداشتی _ درمانی به همراه مادر باردار به بیمارستان شفا تاکستان عزیمت کرد که در طول مسیر، نوزاد این مادر باردار در داخل آمبولانس متولد شد.

افتخاری عنوان کرد: محروم بودن منطقه، نشانه‌های زایمانی مادر باردار که از ساعت 8 صبح آغاز و در این مدت دچار خونریزی شده بود و همچنین نارس بودن نوزاد (کمتر از 37 هفته)، عواملی بود که در صورت عدم اقدام و هماهنگی های به موقع ماما مرکز می توانست منجر به فاجعه شود.

وی در پایان اذعان کرد: مادر باردار و نوزادش پس از انجام اقدامات اولیه در بیمارستان شفا تاکستان بستری شدند و بر اساس گزارشات دریافتی حال عمومی مادر و نوزاد، رضایت بخش است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان