۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین لابی‌گری پنهان و آشکار مدیریت شهری از آفات خدمت‌رسانی به مردم است
کد خبر: ۲۶۹۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

لابی‌گری پنهان و آشکار مدیریت شهری از آفات خدمت‌رسانی به مردم است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: لابی‌گری پنهان و آشکار برای پافشاری در اجرای تصمیم‌های مدیریت شهری یکی از آفات خدمت‌رسانی به مردم و تضییع حقوق شهروندی است.

لابی‌گری پنهان و آشکار مدیریت شهری از آفات خدمت‌رسانی به مردم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در پاسخ به اظهارات علی صفری شهردار قزوین در نشست مشترک استاندار قزوین با اعضای شورای شهر و مدیران شهری مبنی بر " اجرای پروژه انصاری شرقی اکنون نیاز به نظرات کارشناسی ندارد و فقط نیاز به یک تصمیم مدیریتی دارد" اظهار کرد: متاسفانه در دهه اخیر بی‌اعتنایی به دیدگاه‌های فنی کارشناسی و متخصصان نیکخواه شهری، تصمیم‌‎های نادرست به اصطلاح مدیریتی موجب وارد آمدن لطمه‌های غیرقابل جبرانی به شهر و منافع مردم و استهلاک منابع شهرداری که از جیب مردم تآمین می‌شود، شده است.

وی لابی‌گری پنهان و آشکار برای پافشاری در اجرای تصمیم‌های مدیریت شهری را یکی از آفات خدمت‌رسانی به مردم و تضییع حقوق شهروندی خواند.

این مسئول رویکردهای سوداگرانه به جز کشتن فرصت‌های توسعه پایدار شهری و از بین بردن منابع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم هیچ دستآوردی نداشته است و هنگام آن رسیده که این رویه‌ی غلط بازنگری و اصلاح شود.

حضرتی با اشاره به مخالفت‌های کارشناسانه صاحبنظران شهرسازی، معماری، فرهنگی و تاریخ اجتماعی با اجرای پروژه موسوم به خیابان انصاری شرقی گفت: وقتی سخن نیکخواهان قزوینی را نشنیده گرفتند و با احکام بازدارنده پیاپی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور هم روبرو شدند می‌گویند باید خودمان در اینجا تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم این تصمیم‌گیری از آغاز غلط بود و با هیچ یک از قواعد کارشناسی شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و حتی ترافیکی سازگاری نداشت و حاصل آن ضررهای جبران ناپذیر شهروندانی است که ناگزیر خانه‌های خود را که تنها ثروتشان بود فروختند و مجبور به سکونت در حاشیه شهر شدند؛ یا بلاتکلیفی گروهی دیگرکه در مقابل این تصمیم غیرکارشناسی مقاومت کردند و هست و نیست خود را در اختیار واسطه‌ها و سوداگران نگذاشتند.

این قزوین‌شناس تصریح کرد: هنگام تن دادن به دیدگاه‌های کارشناسی و علمی فرا رسیده و باید خواسته مردم در انتخابات شورای پنجم را بپذیرید که برای تغییر روند غلط حاکم بر مدیریت شهری راًی دادند.

وی اجرای پیاده راه گردشگری در گذر بلاغی را موجب رونق اقتصادی، اشتغال آفرینی و توسعه پایدار دانست که به ارزش افزوده پلاک‌های کل منطقه منجر می‌شود و آرامش فضای زندگی و سلامت محیط زیست را تاًمین می‌کند و مهم‌تر از همه به تثبیت جمعیت ساکن و جلوگیری از سکونت اتباع بیگانه می‌انجامد.

این مسئول در این نشست تاکید کرد: اگر تصمیم مبتنی بر تدبیر و امید باشد و از جنبه‌های سوداگری دوری بگزیند و با اصول علمی و کارشناسی سازگار گردد ما با آن موافقت می‌کنیم ولی به هیچ رویکرد غیرکارشناسی که مبانی حفاظت از آثار فرهنگی قزوین و بافت تاریخی را زیرپا بگذارد تن نخواهیم داد.

وی در پایان گفت: اجازه نمی‌دهیم اشتباه مدیران شهری در نابودکردن هفت کاخ ارزنده صفوی در دولتخانه برای احداث یک دبیرستان و یک زمین فوتبال تکرار شود و میراث فرهنگی این سرزمین را که متعلق به آیندگان است نابود کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان