۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آماده است/آقای صادقی اسناد فساد مهدی جهانگیری و حسین فریدون را هم منتشر کند
کد خبر: ۲۶۹۰۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی :

گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آماده است/آقای صادقی اسناد فساد مهدی جهانگیری و حسین فریدون را هم منتشر کند

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در ماجرای استیضاح فانی و آشتیانی به خاطر صندوق ذخیره فرهنگیان، آقای صادقی یکی از مخالفان استیضاح بوده و از عاملان اختلاس در صندوق حمایت می کرد اما برای خود ما هم سوال است که یک شبه چگونه موضع خود را تغییر داد و لیست را منتشر کرد هرچند این اقدام او مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آماده است/آقای صادقی اسناد فساد مهدی جهانگیری و حسین فریدون را هم منتشر کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص انتشار لیست بدهکاران به بانک سرمایه از سوی صادقی نماینده تهران اظهار داشت: این حرکت صادقی رفتاری کاملاً عوام فریبانه، پوپولیستی و کاملاً ریاکارانه است؛ در شرایطی که برخی از نمایندگان مجلس از جمله خود من از تابستان گذشته تاکنون پیگیر بررسی اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم افرادی مانند آقای صادقی در ابتدا اساسا این موضوع را رد کرده و در ادامه از به کار بردن واژه اختلاس اجتناب می کردند.

وی با اشاره به اینکه صادقی از اعضای فعال کمیسیون آموزش است گفت: بر خلاف اینکه صادقی از اعضای فعال کمیسیون آموزش بوده اما وی هیچگاه حاضر نشد طی یک سال و نیم گذشته از موضع فرهنگیان دفاع کند و یا اینکه به دنبال احقاق حقوق آنها برود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه با بیان اینکه از روز اول لیستی که در دست آقای صادقی بود توسط فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تهیه و به دست همه نمایندگان رسیده بود اما در شرایطی که آقای صادقی به عنوان عضوی از کمیسیون آموزش می بایست به دنبال بررسی فساد برود، ادعا می کرد که اساساً فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی قانونی نیست!

مقصودی همچنین عنوان کرد: صادقی که یک روز اعلام می کرد صندوق 6 هزار میلیارد پول ندارد چطور 8 هزار میلیارد از آن اختلاس شده است امروز با روشن شدن ابعاد این اختلاس لیست بدهکاران را در دست گرفته و به خیال خود افشاگری می کند در حالی که این کار وی کاملاً غیر قانونی است.

وی با اشاره به اینکه لیست اسامی توسط نمایندگان دیگری تهیه و پیگیری شده بود گفت: در شرایطی که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با تلاش شبانه روزی خود این لیست را تهیه و بر اساس آن برخی از بدهی های کلان را به صندوق بازگردانده بود در نهایت آقای صادقی به خاطر تکمیل نمایش های خود لیست را منتشر کرده و اعلام می کند تا 48 ساعت آینده بدهی خود را بپردازند این در حالی است که بخش زیادی از این بدهی ها پیش از این به صندوق بازگردانده شده بود.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  بیان داشت: آقای صادقی از همکاران ماست و بهتر است دست از فعالیت های عوام فریبانه خود بردارد و در شرایطی که گزارش تحقیق و تفحص آماده شده وی سعی نکند از آب گل آلود ماهی مد نظر خود را بگیرد؛ صادقی سعی دارد با انتشار این لیست که از سوی ما تهیه شده بود بر موج احساسات معلمان سوار شود.

وی با بیان اینکه فساد خوب و بد نداریم عنوان کرد: اگر آقای صادقی در گفتار خود صداقت دارد، اسناد فساد مهدی جهانگیری، برادر معاون اول روحانی و همچنین فساد گسترده حسین فریدون برادر روحانی را هم منتشر کرده و به دنبال رسیدگی به این دو پرونده باشد.

مقصودی در پایان خاطر نشان کرد: در ماجرای استیضاح فانی و آشتیانی به خاطر صندوق ذخیره فرهنگیان، آقای صادقی یکی از مخالفان استیضاح بوده و از عاملان اختلاس در صندوق حمایت می کرد اما برای خود ما هم سوال است که یک شبه چگونه موضع خود را تغییر داد و لیست را منتشر کرد هرچند این اقدام او مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان