۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تفرقه عامل نابودی مسلمانان جهان است/ در ایران تفاوتی در برخورد با شیعه و سنی مشاهده نکردم
کد خبر: ۲۶۹۰۰۰ نویسنده: حجت الاسلام سید علی فیروزی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۵ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مهاجرین افغانستانی در استان قزوین:

تفرقه عامل نابودی مسلمانان جهان است/ در ایران تفاوتی در برخورد با شیعه و سنی مشاهده نکردم

نماینده مهاجرین افغانستانی در قزوین گفت: طی ۲۰ سالی که در قزوین سکونت داشتم شاهد بودم که مسئولان این استان همان رفتاری که با مردم خودشان داشتند، با ما هم داشتند و تفاوتی در برخورد با شیعه و سنی مشاهده نکردم.

تفرقه عامل نابودی مسلمانان جهان است/ در ایران تفاوتی در برخورد با شیعه و سنی مشاهده نکردم
حجت الاسلام سید علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ضمن تبریک هفته وحدت به دیدگاه امام خمینی (ره) نسبت به وحدت اشاره کرد و افزود: امام خمینی می‌فرمایند:" اختلافاتی که در ایران و عراق و سایر ممالک اسلامی ایجاد می‌کنند باید سران دول اسلامی توجه داشته باشند که این اختلافات هستی آنها را به باد می‌دهد و دست‌های ناپاکی هستند که می‌خواهند اختلاف بیندازند و ما را از برادران خودمان دور کنند. مملکت ما یا باید تا ابد زیر یوغ استعمار باشد یا خارج شود، اگر وحدت را حفظ نکنیم باید تا ابد باید زیر این یوغ باشیم."

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند:" اگر کسی اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد کند مزدور است، چه بفهمد و چه نفهمد، چه عالم باشد و چه جاهل باشد. " بنابراین شیعه و سنی نباید اجازه دهند دشمنان از اختلاف آنها سوءاستفاده کنند.

این روحانی افغانستانی اذعان کرد: ما با برادران اهل سنت که در قزوین ساکن هستند همه با هم دوست هستیم و در مراسمات آنها شرکت می‌کنم، با وجود اینکه آنها 15 مولوی عالم و عارف دارند اما از من می‌خواهند تا برایشان صحبت کنم و در مجلس سخنرانی من بنشینند.

وی ادامه داد: در این سخنرانی‌ها من هم از فرمایشات نبی مکرم اسلام و امامان و صحیح بخاری و دیگر بزرگان برایشان می‌گویم و ما همه باهم برادریم و در سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و هیچ اختلاف و پراکندگی در این زمینه وجود ندارد.

وحدت باید در مسیر حاکمیت اسلام باشد
نماینده مهاجرین افغانستانی در ایران عنوان کرد: در آیات فراوانی خداوند مومنین را به وحدت و همدلی دعوت می کند و هشدار می‌دهد که از تفرقه بپرهیزیم و تفرقه فقط مایه نابودی مسلمین جهان است و در آیه‌های متعددی به وحدت اشاره می‌کند و می‌گوید "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا".

وی تاکید کرد: در شهر قزوین هم شاهد هستیم که آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین و عالم برجسته استان زمانی که فردی از برادران اهل تسنن از دنیا می‌رود در تشییع جنازه او شرکت می‌کند و ما در سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و آیه "واعتصوا بحبل الله جمیعا" در نظام جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده است و ما هم پیرو این نظام هستیم.

فیروزی تصریح کرد: طی 20 سالی که در قزوین سکونت داشتم شاهد بودم که مسئولان این استان همان رفتاری که با مردم خودشان داشتند، با ماهم کریمانه رفتار و برخورد کردند و تفاوتی در برخورد با شیعه و سنی مشاهده نکردم.

وی بیان کرد: در مورد خطراتی که وحدت جهان اسلام را تهدید می‌کند دو نکته اساسی وجود دارد، یکی از نکات رفع اختلافات و تضادها و کارشکنی‌هاست که دشمنان اسلام در میان فرق مسلمین ایجاد کرده اند و دشمنان در اینجا سود برده اند.

این روحانی افغانستانی افزود: دوم اینکه این وحدت باید در مسیر حاکمیت اسلام باشد وگرنه پوچ خواهد بود، مثلا ال سعود هم پرچم اسلام را بالا برده است و به نام اسلام کودکان را به شهادت می‌رساند.

وی ادامه داد: امروز آل سعود در دیگر کشورهای اسلامی مشغول قتل عام سنی‌هاست. مشکل شیعه و سنی نیست بلکه مشکل اساس اسلام است. ممکن است دشمنان اسلام حرف شیعه یا سنی را علم قرار دهند اما این‌ها اصل مسئله نیست، مسئله اصل اسلام است.

نماینده مهاجرین افغانستانی در ایران با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی به معنای رفع مسائل و اختلافات اعتقادی نیست، گفت: در این گونه موارد باید قرآن و عقل قرآنی و پیامبر اسلام محور قرار گیرد، زیرا قران ما را دعوت به تعقل کرده است، ما نباید به بهانه اینگونه مباحث وحدت را مخدوش سازیم.

بین شیعه و سنی ما یک پیامبر و یک قرآن و یک قبله داریم
وی اضافه کرد: اگر بنا به تفرقه و اختلاف بود حتی خانواده هم نباید تشکیل می‌شد، چه برسد به جامعه، گاهی شاهدیم در یک خانواده هم در میان خود اختلافاتی دارند.

این کارشناس دینی تاکید کرد: وحدت به معنای وحدت در مقابل کفار و دشمنان است، نه وحدت در مسائل اعتقادی و نباید به بهانه اختلاف در جزئیات مذهبی وحدت را تعطیل کرد، همانطور که افراد خانواده هم اختلاف نظرهایی دارند اما همگی یک خانواده را تشکیل می‌دهند.

وی ابراز کرد: بین شیعه و سنی ما یک پیامبر و یک قرآن و یک قبله داریم، اما در جزئیات اختلافاتی در مذاهب هم وجود دارد؛ نباید به بهانه وحدت مباحث مذهبی را تعطیل کرد و به بهانه مسائل مذهبی وحدت را هم نباید تعطیل کرد؛ باید تعقلی رفتار کرد.

فیروزی خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه رفع اختلافات هوشیار و آگاه باشیم زیرا دشمنان در این زمینه فعالیت جدی دارند؛ البته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان زحمت بسیاری صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان