۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دست‌یابی انسان به «عقل دانا» و «اراده توانا» رسالت‌ نبی مکرم اسلام (ص) بود
کد خبر: ۲۶۸۹۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۵ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دست‌یابی انسان به «عقل دانا» و «اراده توانا» رسالت‌ نبی مکرم اسلام (ص) بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع مردم شهرستان جهرم گفت: دست‌یابی انسان به «عقل دانا» و «اراده توانا» رسالت‌ عظیم نبی مکرم اسلام (ص) بود.

دست‌یابی انسان به «عقل دانا» و «اراده توانا» رسالت‌ نبی مکرم اسلام (ص) بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق(ع) که در مسجد جامع بازار شهرستان جهرم از توابع استان فارس برگزار شد، به اهمیت عقل و اراده در نظام دینی اشاره و اظهار کرد: یکی از اهداف و رسالت‌های انبیاء الهی و پیغمبر اسلام (ص) این بود که عقل انسان‌ها را دانا و اراده آن‌ها را توانا کند.

وی با بیان اینکه خیلی وقت‌ها عقل ما مسائل خوب و بد را از یکدیگر تشخیص می‌دهد اما در مقام عمل، توانایی انجام کار خوب را ندارد، تصریح کرد: تقوا و ایمان به انسان‌ها قدرت تشخیص و اراده می‌دهد که خدا به وسیله رسول گرامی اسلام (ص) به بندگانش هدیه کرده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: پیغبمر خاتم (ص) می‌فرمایند هر کسی با تقوا زندگی می‌کند، "نمی‌شود" و "نمی‌توانم" در کارش نیست و از عقل دانا و اراده توانا برخوردار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به احادیثی که اتصال بین نبوت و امامت را نشان می‌دهند، اشاره و ادامه داد: امام صادق (ع) در زیارت اربعین امام حسین (ع) می‌فرماید خدایا این حسین ما خون دلش را در راه تو هدیه کرد تا عقل مردم به دانایی و اراده آن‌ها به توانایی برسد تا در انجام تکالیف الهی و در مخالفت با هواهای نفسانی قوی شوند.

وی با بیان اینکه امامت، نبوت، رسالت و وحی حادثه‌ای نیست که اتفاق افتاده باشد و روزی به پایان برسد، عنوان کرد: اگر غدیر، عاشورا و نبوت رسول گرامی اسلام (ص) یک حادثه باشد، ما در سالگرد آن مجلس گرامیداشت برگزار می‌کنیم و تا سال آینده هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کنیم.

عابدینی اذعان کرد: غدیر، عاشورا و نبوت رسول گرامی اسلام (ص) یک جریان محسوب می‌شود و در این راستا تکلیف و رسالت‌ ما مشخص شده است و باید رسالت خود را به درستی شناخته و به آن‌ عمل کنیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: امام خمینی (ره) در حرکت انقلابی خود، جریانی عمل کرد و خیلی از کسانی که بی‌تفاوت از کنار انقلاب عبور کردند به این خاطر بود که نگاه جریانی نداشتند و نتوانستند نگاه امام راحل را تشخیص دهند و در راستای آن قرار گیرند.

وی ابراز کرد: امام حسین(ع) موقعیت خود را جریانی تعریف کرد و به حاکم مدینه که قصد داشت از امام(ع) برای یزید بیعت بگیرد درباره خودشان فرمودند: آیا شما به من پیشنهاد بیعت می‌دهید در حالی‌که من از خاندان نبوت هستم (انا اهل بیت النبوة)، من از خاندانی هستم که رسالت و پیغمبری از آن خاندان است (و معدن الرسالة)، من از خاندانی هستم که وحی به آن‌جا نازل شده است (و مهبط الوحی) و جبرئیل (ع) و فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند (و مختلف الملائکة).

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اباعبدالله ‌الحسین(ع) پس از این‌که خودشان را این‌گونه معرفی کردند فرمودند: در مقابل من یزیدی قرار دارد که فردی شراب خوار است (شارب الخمر)، خون‌ها را به ناحق می‌ریزد (قاتل النفس المحترمة)، آشکارا گناه و فسق و فجور می‌کند (معلن بالفسق والفجور) و سپس فرمودند: «مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند» و این فرموده حضرت تکلیف همه مسلمانان و پیروان حق را تا قیامت روشن کرد و مشخص کرد یزید به جریان انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) تعلق ندارد و هر کسی سنخیتی با امام(ع) دارد با هر کسی که با یزید هم‌سنخ است، بیعت نخواهد کرد.

عابدینی اظهار کرد: به خاطر همین نگاه جریانی است که ما می‌گوییم «السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللَّهِ»؛ یعنی جریانی است که از زمان حضرت آدم آغاز شده است و همچنان ادامه دارد و امام خمینی (ره) نیز همین جریان را دنبال کردند.

وی تصریح کرد: اگر نگاه انقلاب و نظام جریانی نبود، سرداران عزیز ما کاری به سوریه نداشتند و چون جریان است ما پشتیبان همه مستضعفان عالم هستیم زیرا قرار است این جریان به حکومت منجی عالم بشریت (عج) متصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند در قرآن از دو اراده صحبت کرده است که در مقابل یکدیگر قرار دارند، گفت: یک اراده به مستکبران تعلق دارد که اراده کرده‌اند تا نور خدا را خاموش کنند اما در مقابل اراده خدا قرار دارد که مسجل و مسلّم کرده است که نور خدا همه عالم را فرا بگیرد و به دست شایستگان اداره شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان