۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین زنگ همیار کتاب در مدارس قزوین نواخته شد
کد خبر: ۲۶۸۹۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

در راستای اجرای طرح "پایتخت کتاب ایران"؛

زنگ همیار کتاب در مدارس قزوین نواخته شد

زنگ همیار کتاب به همت موسسه سیمرغ سخن پارسی با حضور مسئولان استانی، در راستای اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در مدارس قزوین نواخته شد.

زنگ همیار کتاب در مدارس قزوین نواخته شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در راستای اجرای طرح‌های مرتبط با طرح «پایتخت کتاب ایران» و طی هماهنگی با آموزش‌وپرورش استان قزوین زنگ «همیار کتاب» ظهر امروز(سه شنبه) با حضور معاون فرهنگی و مشاور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موسسه سیمرغ سخن پارسی در دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف قزوین نواخته شد.

این طرح یکی از طرح‌های پیشنهادی استان قزوین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است که تلاش دارد دانش آموزان را با کتاب همراه کرده و با همکاری آن‌ها مطالعه کتاب در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود.

با اجرای طرح «همیار کتاب» کودکان از سنین پایین با فرهنگ کتاب‌خوانی آشنا شده و بستر لازم برای ترویج و آشنایی کودکان با کتاب ایجاد می‌شود ازاین‌رو طی گفتمان‌هایی که دبیرخانه «پایتخت کتاب قزوین» با آموزش‌وپرورش استان انجام داده راویان و نقالان کتاب در مدارس حاضر خواهند شد و زنگی برای مطالعه کتاب در مدارس ایجاد می‌شود.

4 کتاب توسط دانش آموزان شریف نگاشته شده است
سید حسن میرصدوقی مدیر دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف در آیین نواخته شدن زنگ همیار کتاب اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص پرورشی در مدارس ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در میان دانش آموزان است که با همکاری مستمر معلمان و مسئولان مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 94-95 یک کتاب و در سال تحصیلی 95-96 تعداد 3 جلد کتاب به همت دانش آموزان این مدرسه و همکاری و تلاش معلمان مدرسه شریف نگاشته شد که در آن دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم اقدام به قصه‌پردازی و تصویرسازی کرده‌اند.

میرصدوقی تصریح کرد: کتاب‌های این دانش آموزان با نام‌های «قصه‌های بچه‌های شریف»، «آرزوهای بچه‌های شریف» و «خاطرات به یادماندنی بچه‌های شریف» نگاشته و چاپ شد که بی‌شک یکی از طرح‌های خلاقانه و نو در راستای همراهی و دوستی بیشتر دانش آموزان با کتاب و ورود به دنیای نویسندگی است.

مدیر دبستان پسرانه دوره اول و دوم شریف در پایان خاطرنشان کرد: بها دادن به کودکان و نوجوانان و هدایت استعداد آن‌ها به سمت نگارش و مطالعه هر چه بیشتر کتب مختلف باید مورد توجه بیشتر همه مسئولان به‌ویژه مدیران آموزش‌وپرورش قرار بگیرد تا شاهد آشتی دانش آموزان با این یار مهربان باشیم.

«پایتخت کتاب قزوین»، اجرای نقالی، تئاتر، اجرای سرود دسته‌جمعی دانش آموزان و نقاشی همگانی از دیگر برنامه‌های آیین نمادین نواخته شدن زنگ همیار کتاب در قزوین بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان