۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بارش باران و برف در قزوین/ کاهش شدید دما و یخبندان طی روزهای آتی
کد خبر: ۲۶۸۹۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد:

بارش باران و برف در قزوین/ کاهش شدید دما و یخبندان طی روزهای آتی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی فعالی قرار خواهد گرفت که پیامد آن بارش برف و باران گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و برف در قزوین/ کاهش شدید دما و یخبندان طی روزهای آتی
آرش بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت جوی هوا طی روزهای آینده اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز وضعیت جوی نسبتا پایدار است.

وی افزود: از روز چهارشنبه(فردا) به تدریج سامانه بارشی به استان نزدیک خواهد شد؛ که در ابتدا برای چهارشنبه ابرناکی و روز پنجشنبه در سطح استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی روز پنجشنبه منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی فعالی قرار خواهد گرفت که پیامد آن بارش برف و باران گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه این سامانه بارشی با توده هوای سرد همراه است، بارش‌ها عمدتا به صورت برف خواهد بود؛ به لحاظ دمایی نیز با عبور سامانه مذکور، کاهش قابل ملاحظه دما و یخبندان برای روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌شود.

بهاروند در ادامه بیان کرد: باتوجه به بارش برف، لغزندگی جاده‌ها و همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر پدیده مه، کولاک برف و به دنبال آن کاهش دید افقی نیز وجود دارد؛ براین اساس فراهم کردن کلیه تمهیدات لازم به ویژه هنگام تردد از جاده‌ها و راههای مواصلاتی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان