۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل
کد خبر: ۲۶۸۹۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

در نشست فوق العاده مطرح شد:

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

سازمان همکاری اسلامی درباره تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد.

هشدار سازمان همکاری اسلامی درباره به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سازمان همکاری اسلامی بعد از نشست فوق العاده خود که روز دوشنبه در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این سازمان در جده برگزار شد، اعلام کرد: مسأله فلسطین، اساس درگیری بین اعراب و اسرائیل را تشکیل می‌دهد، و صلح فراگیر و عادلانه جز در صورت بازگشت قدس اشغالی به حاکمیت فلسطین و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس اشغالی محقق نخواهد شد.سازمان همکاری اسلامی


سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه اقدامات غیرقانونی علیه قدس اشغالی را که با هدف تحمیل سیطره اسرائیل بر آن صورت گرفته است و همچنین همه اظهارات و مواضع اتخاذ شده توسط مقامات آمریکایی که تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌المللی است، محکوم کرد.

در این بیانیه همچنین هشدار داده شد که امت اسلامی هرگز در قبال اقداماتی خصمانه که وضعیت شهر قدس را هدف قرار می‌دهد، سکوت نخواهد کرد.

سازمان همکاری اسلامی از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواست که به هیچ وجه اقداماتی را که اسرائیل به منظور تحمیل قوانین خود بر قدس انجام می‌دهد، به‌رسمیت نشناسند.

سازمان همکاری اسلامی از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست که با هرگونه طرف رسمی یا غیر رسمی که پیوستن قدس به اسرائیل را به‌رسمیت می‌شناسد یا مقرهای دیپلماتیک خود را به این شهر منتقل می‌کند، قطع روابط کند.

در این بیانیه تاکید شد که حمایت آمریکا از استعمار اسرائیل به این معنا است که واشنگتن زمینه قانونی و اخلاقی و نقش خود به عنوان میانجی را از دست داده است و به طرفی جانبدار در این درگیری تبدیل شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان