۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هفت سال پر فراز و نشیب در بیداری اسلامی منطقه
کد خبر: ۲۶۸۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۴ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

هفت سال پر فراز و نشیب در بیداری اسلامی منطقه

امروز علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن که در پی تجاوز طلبی سعودی ها، خود را همراه انقلابیون جا می زد، به خاطر حضور در فتنه انگیزی جدید، به هلاکت رسید. این بخشی از روند بیداری و پالایش انقلاب یمن است؛ خیزشی که سیلی دردناکی بر گوش آل سعود (ژاندارم آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای سرکوب قیام ملت ها) زده است.

هفت سال پر فراز و نشیب در بیداری اسلامی منطقه
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا با شدت و ضعف ادامه دارد. شاید کسانی تصور می کردند این موج باید به سرعت به براندازی رژیم های دیکتاتوری وابسته به آمریکا و غرب منتهی می شود. اما واقعیت این است که انقلاب اسلامی ما دست کم 15 سال زمان برد.

قریب 7 سال از شروع موج اخیر بیداری اسلامی در حد فاصل تونس و مصر تا بحرین و یمن (و عربستان) می گذرد. این موج در تونس کم عمق بود و در مصر و لیبی به انحراف رقت. اما برعکس، در کشور هایی مانند یمن و بحرین (با بافت جمعیتی اکثرا شیعه) عمق یافته است.

امروز علی عبدالله صالح دیکتاتور مخلوع یمن که در پی تجاوز طلبی سعودی ها، خود را همراه انقلابیون جا می زد، به خاطر حضور در  فتنه انگیزی جدید، به هلاکت رسید. این بخشی از روند بیداری و پالایش انقلاب یمن است؛ خیزشی که سیلی دردناکی بر گوش آل سعود (ژاندارم آمریکا و انگلیس و اسرائیل برای سرکوب قیام ملت ها) زده است.

بحرین نیز هر چند مظلوم است و تحت فشار قرار دارد، کانون آتشفشانی اعتراض و قیام است. اهل فن باید بررسی کنند که چرا انقلاب در مصر و تونس عمق نداشت و به انحراف و زوال گرایید اما در میان دو ملت  شیعه یمن و بحرین، در حال عمق یافتن و ریشه دواندن - در حد به چالش کشیدن رژیم آل سعود- است.

به این جبهه در حال گسترش، پیروزی عراق و سوریه و حزب الله لبنان بر فتنه داعش را علاوه کنید تا عمق وحشت صهیونیسم مسیحی از الهام بخشی انقلاب اسلامی آشکار تر شود.  این جبهه در حال گسترش است؛ چنان که نتانیاهو  5 خرداد 1390در کنگره آمریکا گفته بود:

«زمان گذشته و لولای تاریخ ممکن است به زودی چرخش پیدا کند... از  گذرگاه خیبر [در عربستان] تا تنگه جبل‌الطارق [در مراکش] تحول و دگرگونی عظیمی در خاورمیانه در جریان است. صحنه‌های استثنایی ، خاطرات برلن و پراگ 1989 را زنده می‌کند اما با وجود این آرزو باید به یاد داشته باشیم که شعله‌ آرزوهای ما می‌توانند سرد و خاموش شوند، مانند همان اتفاقی که سال 1979 در ایران رخ داد...  نیروهای قدرتمندی وجود دارند که با الگوی مورد نظر ما مخالفند. در راس این نیروهای قدرتمند، ایران قرار دارد. آنها لبنان را تحت انقیاد خود درمی‌آورند... کسانی که ایران را نادیده می‌گیرند، سر خود را زیر شن فرو می‌برند...»




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان