۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اصلاح‌طلبان آرمان‌های خود فروخته‌اند/ عده ای نظرات امام راحل را به نفع خود تفسیر می‌کنند
کد خبر: ۲۶۸۹۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۳ ساعت: ۲۲:۷ ↗ لینک کوتاه

پژوهشگر ارشد موسسه کیهان در قزوین:

اصلاح‌طلبان آرمان‌های خود فروخته‌اند/ عده ای نظرات امام راحل را به نفع خود تفسیر می‌کنند

پژوهشگر ارشد موسسه کیهان گفت: شما اصلاح طلبان آرمان‌های خود حتی آرمان آزادی را نیز فروخته‌اید؛ آزادی تنها برای یک جناح که نباید باشد آنجا که روحانی با پشت دست بر دهان منتقدان می‌زد چرا از حقوق منتقدان دفاع نکردید.

اصلاح‌طلبان آرمان‌های خود فروخته‌اند/ عده ای نظرات امام راحل را به نفع خود تفسیر می‌کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ پیام فضلی نژاد پژوهشگر ارشد موسسه کیهان صبح امروز(دوشنبه) در مناظره‌ای که به مناسبت 16آذر در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: دیدگاه زیبا کلام اینگونه است که می‌گوید ستیز با امریکا جز اهداف انقلاب اسلامی نبود، درحالی که امام خمینی(ره) در مصاحبه خود در نوفل لوشاتو علت مخالفت خود با شاه را بدست آوردن آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی سیاسیون و اجرای حاکمیت قانون دانست.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی باید دارای تفکر انتقادی باشد، یک نیروی انقلابی باید یک سوال یا یک شبهه را در دست بگیرد و در حافظه علمی و فکری خود پردازش کند و بتواند با استدلال و استناد آن را رد کند.

این کارشناس حوزه رسانه با اشاره به سخن امام خمینی که فرمود" آن کسی که خیانت اصلی را به ما کرده است، آمریکاست و الان سر‌‍وکار ما با امریکاست و بقیه شاخ و برگ آن هستند و شاه یکی از این شاخه‌ها است؛" اظهار کرد: با توجه به این سخن امام راحل ادعاهایی که در باب عدم امریکاستیزی و استکبارستیزی مطرح می‌شود، کذب و باطل است.

وی ادامه داد: موسسه تنظیم و حفظ آثار امام خمینی(ره) سالیانه میلیاردها تومان دریافت می‌کند که به چنین ادعا‌هایی رسیدگی کند و با آنها برخورد کند که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است.

فضلی نژاد با توجه به سخن امام راحل که فرمود مربی ما آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیست، گفت: امروزه شاهد این هستیم که تقلبی بزرگ در تفسیر این سخنان شکل می‌گیرد و منجر به جعل تاریخ می‌شود.

وی اضافه کرد: در نسل جدید فارغ از اینکه ببینیم انقلاب اسلامی را می‌پسندد یا نه، به واسطه جعل تاریخی که صورت گرفته است سوالات و شبهاتی از روند انقلاب در ذهنش مطرح می‌شود و این حق دانشجو و این نسل جدید است که بتواند سوالات خود را بیان کند و هر دوطرف با بتوانند جواب‌های قانع کننده‌ای را به آن دانشجو بدهند.

پژوهشگر ارشد موسسه کیهان با اشاره به اشکالاتی که به اسرائیل ستیزی وارد کرده‌اند، اذعان کرد: بعضی‌ها بیان می‌کنند که در زیست فکری منجر به تکوین انقلاب اسلامی چنین شعارهایی مطرح نبوده و مردم برای حقوق شهروندی، جامعه مدنی، آزادی‌های سیاسی انقلاب کرده‌اند.

وی گفت: برای رسیدن به این آرمان‌های متعالی که هدف اصلی انقلاب اسلامی است لازم است که ریشه‌های ظلم نابود شوند تا این آرمان‌ها محقق شوند.

سردبیر سابق نشریه عصر اندیشه در جواب سخنان صادق زیباکلام گفت: صدای بلند نشانه استدلال قوی نیست و شما پشت سر برخی از اسامی پنهان می‌شوید تا کسی نتواند استدلال شما را نقد کند و شما سخنگوی اصلاح طلبان نیستید و سخنگوی شما سید محمد خاتمی است.

وی خاطرنشان کرد: خاتمی همیشه در راهپیمایی روز قدس پیام می‌دهد و مردم را دعوت می‌کند تا در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار شرکت کنند و وی می‌گوید که این امر نشانه تعهد، انسان دوستی و مسئولیت اسلامی و انسانی است و اسرائیل بنیادش بر قتل و اشغال و سرکوب است.

فضلی نژاد مطرح کرد: زیباکلام در سخنان اخیر، خود را سرباز خاتمی و هاشمی رفسنجانی دانسته و گفته است که من سرباز رهبران اصلاحات هستم، هر چند که از نظر ما یک روشنفکر نمی‌تواند سرباز سیاستمداران باشد.

وی در ادامه ابراز کرد: هاشمی رفسنجانی که رهبر اصلاحات است، نیز دولت اسرائیل را جعلی و موقت نامیده است و گفته که روزی این دولت حذف خواهد شد و در آخرین سخنان خود گفته بود که باید حساسیت‌های امام راحل به امریکا را یادآور شد، تا فراموش نشود و سربازان باید به سخنان رهبر خود توجه کنند.

این نویسنده کشوری عنوان کرد: شما دانشجویان اصلا به حرف‌های پیام فضلی نژاد و صادق زیباکلام نباید توجه داشته باشید، شما باید بروید به متون‌های مرجع و خاطرات مراجع کنید و آنها را مطالعه کنید و سرچشمه‌های دانایی را پالایش کنید.

وی با اشاره به صادق زیباکلام بیان کرد: شجاع باشید و بگویید امام این سخنان را گفته ولی ما آنها را قبول نداریم، نه اینکه سخنان امام را به نفع و رای خود تفسیر کنید و در پشت تقلب در تقسیر پنهان شوید.

فضلی نژاد گفت: دکتر سروش درباره صادق زیباکلام که خود را مدعی آزادی و دموکراسی می‌داند، می‌گوید وی نه صادق و نه زیباکلام است و مهندس بازرگان به زیباکلام اعتمادی نداشت و زیباکلام مهندس بازرگان را نقد می‌کند ولی امروز در پشت نام او پنهان می‌شود.

وی اذعان کرد: روشنفکر باید استقلال و صداقت داشته باشد و خود را شفاف در برابر جامعه خود قرار دهد و از اقای زیباکلام که از پیشکسوتان نسل ماست، انتظار می‌رود که مسئولیت‌های خود را بپذیرید.

پژوهشگر ارشد موسسه کیهان در پاسخ به سخنان زیباکلام ابراز کرد: شکی در بحران و عقب ماندگی کشور وجود ندارد؛ ولی مقصر این بحران‌ها و عقب ماندگی کیست و این ضعف‌ها ناشی از عدم مدیریت صحیح است.

وی افزود: اگر آمار بگیریم 30سال از روند 40 ساله انقلاب اسلامی مدیریت کشور به دست شماها بوده است و اکنون مسئولیت آن را باید بپذیرید؛ چون شما از آنها حمایت کرده‌اید و جامعه را به راه آن‌ها هدایت کرده‌اید.

این نویسنده کشوری درباره وضع سیاه موجود در جامعه گفت: در این 30 سالی که مدیریت کشور در دست کسانی بود که شما از آن‌ها حمایت می‌کنید، آن‌ها چه کردند و شما چرا نمی‌خواهید مسئولیت بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را بپذیرید.

وی اعلام کرد: در این دیوان سالاری نسل پرسشگر و سنجشگر ما را قیچی کردید و اجازه ندادید در این دیوان سالاری وارد شویم و قدرت را تنها در بین خودتان تقسیم کردید و من نیز معتقدم تفکر انتقادی در انقلاب اسلامی باید احیا شود.

فضلی نژاد عنوان کرد: رهبری مبنای بنیان دیوان سالاری و مردم سالاری را بر سه االگوی نقد، تبیین و اصلاح پایه‌گذاری کرده است و شما باید مطالبه‌گر این سه الگو باشید.

وی درباره آزادی بیان کرد: شما اصلاح طلبان آرمان‌های خود حتی آرمان آزادی را نیز فروخته‌اید؛ آزادی تنها برای یک جناح که نباید باشد آنجا که روحانی با پشت دست بر دهان منتقدان می‌زد چرا از حقوق منتقدان دفاع نکردید و با آن‌ها هم‌نوانی کردید.

سردبیر سابق نشریه عصر اندیشه گفت: در روز دانشجو که روز مبارزه با استکبار است، ابتدا باید با استکبار داخلی که در برابر حقوق مردم و در برابر آزادی و عدالت ایستاده است، مبارزه کنیم.

وی درباره وضعیت موجود تشکلات دانشجویی ابراز کرد: دانشجو وابسته بر هر دولتی که باشد مانع از تفکر انتقادی او می‌شود و شدیدا باید با یارانه بگیر شدن عرصه اندیشه در هرحوزه‌ای مانند دانشگاه، مطبوعات و نهادهای داخل دولت و یا بیرون دولت مبارزه کنیم.

فضلی نژاد عنوان کرد: هر تشکلی با هر رویکردی در دانشگاه باید فضای انتقادی را برای مخالف و موافق ایجاد کند و این از آرمان‌های انقلاب و امام راحل است و ما این را از شهید مطهری، شهید‌بهشتی و طالقانی می‌آموزیم که امروز دانشجویان انجمن اسلامی این فضا را برای شما ایجاد کرده‌اند تا شما صحبت کنید.

وی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند "من این وضع را اسلامی نمی‌بینم و کجای این جامعه و حکومت اسلامی است؛" اظهار کرد: جمهوری اسلامی به جایی رسیده که باعث شده است رهبری چنین بگوید و در واقع حقیقت را بیان کرده‌اند.

این کارشناس حوزه رسانه ادامه داد: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند "مرحله اول انقلاب اسلامی بود سپس نظام سازی، دولت اسلامی و در آخر کشور اسلامی و ما همچنان در میان این راه مانده‌ایم".

وی در پایان گفت: برادر و خواهر من که از آزادی دفاع می‌کنید آزادی یعنی دیگری را به رسمیت شناختن و شما نمی‌توانید حرف از آزادی بزنید و هو بکشید و فحاشی کنید و درکمال ادب باید استدلال‌های یکدیگر را رد کنید و جرات جواب شنیدن و پذیرش اشتباهات خود را داشته باشیم.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان