۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شاید رییس جمهور از ایران دیگری سخن می‌گوید
کد خبر: ۲۶۸۹۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۳ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

تعجب زیباکلام از گزارش ۱۰۰ روزه روحانی:

شاید رییس جمهور از ایران دیگری سخن می‌گوید

زیباکلام در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: وقتی رئیس جمهور در تلویزیون گزارش عملکرد می‌داد و تعریف می‌کرد، فکر کردم شاید او از ایران دیگری صحبت می‌کند که اینقدر اوضاع در آن خوب است و ما دو ایران داریم.

شاید رییس جمهور از ایران دیگری سخن می‌گوید
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در بخش دیگری از مناظره‌ای که به همت انجمن اسلامی دانشجویان ظهر امروز(دوشنبه) با حضور پیام فضلی نژاد در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: در مورد میزان آزادی در دولت‌های جمهوری اسلامی و آزادی در دانشگاه، باید شرایط دانشگاه را با جامعه مقایسه کنیم.

وی افزود: دانشگاه جزیره‌ای جدای از جامعه نیست و میزان آزادی در دانشگاه متاثر از آزادی در جامعه است، اینکه چقدر تشکل‌های دانشجویی مستقل بتوانند فعالیت کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به عنوان مثال بعد از 22 خرداد 88 صدها دانشجو احضار و تشکل‌های مستقل تعطیل شدند و امکان فعالیت نداشتند، فلذا فعالیت‌های دانشجویی تا حد زیادی ملهم از شرایط بیرونی است و شرایط بازی که بعد از سال 92 در جامعه ایجاد شد انعکاسش در جامعه و دانشگاه مشاهده می‌شود.

زیباکلام تاکید کرد: اما من در مقابل شما که نسل‌های بعد از انقلاب هستید خود را موظف به پاسخگویی می‌دانم، من اگر در راهپیمایی ضد شاه شرکت و یا در انقلاب کاری کردم یا با اصلاحات همراه شدم، به خاطر دموکراسی بود و اصل اساسی برای من دموکراسی است.

وی ابراز کرد: اگر کسی از من بپرسد شما به عنوان استاد علوم سیاسی و تاریخ تحولات ایران چه کسی را مقصر افزایش فقر، فحشا و ایدز می‌دانید، اصولگرا، اصلاح‌طلب، امریکا و عربستان را مقصر نمی‌دانم، بلکه فقدان دموکراسی را عامل اصلی قلمداد می‌کنم.

زیباکلام گفت: ضعف دموکراسی مهم‌ترین ویروسی است که در جسم ایران وارد و باعث مشکلات شده‌است، اگر مشروطه موفق نشد، اگر دوم خرداد موفق نشد و اگر جمهوری اسلامی مشکلاتی دارد همه به خاطر تندوری و عدول از دموکراسی است.

وی در پایان تصریح کرد: من یکی از منتقدان و جزو اولین کسانی بودم که به دولت انتقاد کردم، زیرا وقتی رئیس جمهور در تلویزیون گزارش عملکرد می‌داد و تعریف می‌کرد، فکر کردم شاید او از ایران دیگری صحبت می‌کند که اینقدر اوضاع در آن خوب است و ما دو ایران داریم.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان