۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین لباس داوری و لباس روحانیت در باطن به هم شبیه‌اند/ وقتی وارد حوزه علمیه شدم می‌خواستم داوری را کنار بگذارم+ تصاویر
کد خبر: ۲۶۸۹۳۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

لباس داوری و لباس روحانیت در باطن به هم شبیه‌اند/ وقتی وارد حوزه علمیه شدم می‌خواستم داوری را کنار بگذارم+ تصاویر

روحانی و کمک داور فوتبال کشورمان گفت: شاید لباس روحانیت و داوری در ظاهر به هم ارتباطی نداشته باشد اما در باطن چون بحث قضاوت در میان است این دو به هم شباهت بسیار دارند.

لباس داوری و لباس روحانیت در باطن به هم شبیه‌اند/ وقتی وارد حوزه علمیه شدم می‌خواستم داوری را کنار بگذارم+ تصاویر

محمدعلی پورمتقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در خصوص ورودش به جامعه داوری، گفت: من قبل از اینکه وارد حوزه شوم داور بودم و از سال 83 داوری را آغاز کردم، تقریبا سه سال بعد بود که وارد حوزه علمیه شدم و در کنار تحصیل به داوری هم ادامه دادم. سال چهارم حضور در حوزه علمیه بود که می خواستم داوری را کنار بگذارم اما حاج آقا تلخابی که الان عضو مجلس خبرگان از استان قزوین است با من صحبت‌های زیادی کرد و گفت که در داوری بمان. هرچند که وظیفه‌ات سنگین‌تر خواهد شد من هم با توصیه ایشان به داوری ادامه دادم و پس از طی مراحل مختلف امسال در لیگ برتر قضاوت کردم. 

وی درباره اینکه تاکنون در لیگ برتر چه قضاوت‌هایی انجام داده اظهار داشت: در بازی‌های جام حذفی برای تیم‌های لیگ برتری پرچم زده‌ام اما در لیگ برتر چند هفته قبل بازی سایپا و نفت تهران را پرچم زدم و قرار است فردا هم بازی تیم‌های استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان را پرچم بزنم. البته باید بگویم که من متولد بهمن سال 68 هستم.

این کمک داور در خصوص اینکه آیا قصد دارد داوری را در مراحل بالاتر هم ادامه دهد یا نه، تصریح کرد: قطعا همینطور است؛ چرا که دوست دارم کمک داور بین‌المللی هم بشوم اما اصل کار من در حوزه و طلبگی است، هرچند که در داوری را هم طلبگی را اجرا می‌کنم اگر بتوانیم به مراحل بالاتر بروم که چه بهتر و تلاش زیادی هم انجام خواهم داد و اگر هم نشود که در همین سطح ملی کار خواهم کرد. با توجه به اینکه آقای اصفهانیان رئیس کمیته داوران از من حمایت‌های زیادی کردند قصد دارم در زمینه بین‌المللی هم فعالیت کنم.

وی تصریح کرد‌: در حال حاضر در حوزه علمیه در سطح درس خارج مشغول هستم (تخصصی فقه و اصول) و در مدرسه امام حسن عسگری (ع) حضور دارم.

این کمک داور فوتبال در خصوص اینکه برخورد اهالی فوتبال اعم از بازیکنان و مربیان با او به عنوان یک روحانی داور چیست، گفت: بازیکنان و مربیان خیلی در جریان این مساله نیستند اما اکثر داوران و بچه‌های فدراسیون فوتبال از این موضوع مطلع‌ هستند. شاید این نگاه وجود داشته که بچه‌های طلبه بیشتر به دنبال درس هستند. اما وقتی می‌فهمند که یک طلبه و روحانی داور است برای خودشان هم جالب است. شاید در ظاهر طلبگی با قضاوت ارتباطی نداشته باشد اما در باطن این دو به یکدیگر نزدیک هستند چرا که بحث قضاوت در میان است. برخی از آنها حتی وقتی متوجه می‌شوند که من یک طلبه هستم با من گرم می‌گیرند و سوالاتی را هم که دارند می‌پرسند و من هم به آنها جواب می‌دهم. البته باید بگویم که من رزمی‌کار بوده و مربی ووشو و فول کیک بوکسینگ هم هستم و حتی در این زمینه مربیگری هم کرده‌ام. 

پورمتقی در خصوص اینکه چون به عنوان یک روحانی در تیم داوری حضور دارد آیا این مساله کارش را سخت‌تر نمی‌کند،‌ اظهار داشت: به نظر من که سخت نیست. قوانین داوری یک چیز مشخص است و چه من و چه هر کس دیگری که در این زمینه فعال باشد باید قوانین را اجرا کند. به هر حال شاید من هم اشتباه کنم که شاید به خاطر تمرین کم یا حواس‌پرتی باشد اما ما داوری داریم که  پزشک است یا داوری داریم که مهندس است از این نظر اعتقاد دارم که کار سختی نیست و فقط باید قوانین را اجرا کنیم. 

وی در  پاسخ به این سوال که وقتی بازیکنان متوجه می‌شوند که او یک روحانی داور است آیا به تصمیماتش اعتماد بیشتری دارند یا خیر، گفت: خیلی‌ها نمی‌دانند که من یک روحانی هستم و تا الان این مساله پیش نیامده اما به هر حال بازیکنان می‌دانند که من جزیی از 4 نفر داوری هستم و از این حیث تصمیمات ما را می‌پذیرند. 

این کمک ‌داور فوتبال درخصوص اینکه خیلی‌ها معتقد هستند فوتبال ایران پر از حاشیه است، اما حضور افرادی مثل او یا محمد انصاری شاید باعث شود این نگاه‌ها به اهالی فوتبال تغییر کند، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم خودمان را حفظ کنیم قطعا می‌توانیم در این زمینه موثر باشیم. آقای حسین نجاتی کمک‌داور مطرح کشورمان که الان پیشکسوت است راهنمایی‌های زیادی به من کرده و به گفته او حضور ما می‌تواند نشان دهد که فوتبال ناپاک نیست و افراد سالم هم در فوتبال فعالیت می‌کنند. جا دارد از آقایان اصفهانیان، حاج آقای تلخابی، آقای چراغیان رئیس کمیته داوران استان قم و آقای بهرامی رئیس هیات فوتبال استان قم و همچنین حسین نجاتی کمک داور بین المللی و پیشکسوت قدردانی ویژه می‌کنم که در این راه مشوق من بودند. جا دارد از سازمان بسیج هم تشکر کنم که در این مدت یاور من بوده‌اند.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان