۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دریافت بِرند «پایتخت کتاب قزوین» نیازمند همت بالای استانی است
کد خبر: ۲۶۸۹۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی ارشاد استان:

دریافت بِرند «پایتخت کتاب قزوین» نیازمند همت بالای استانی است

معاونت فرهنگی ارشاد اسلامی قزوین گفت: قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق و پربار در طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» انجام داده که برای موفقیت در این راستا باید توانمندی دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب قرار بگیرد.

دریافت بِرند «پایتخت کتاب قزوین» نیازمند همت بالای استانی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ شهریار پرهیزکاری معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد  استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اظهار کرد: امروز در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی چالش‌هایی در جامعه دیده می‌شود که برای رفع آن یک عزم ملی نیاز است.

وی بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های جامعه نیروی انسانی متعهد و متخصص است که سرمایه‌گذاری در این بخش برای ساخت کشور می‌تواند بستر لازم را برای این امر فراهم کند.

این مسئول عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی زمینه لازم را برای تربیت نسل فعال، پویا و علمی برای ساختار مدیریتی در کشور فراهم می‌کند.

پرهیزکاری افزود: متأسفانه در حال حاضر آمار سرانه مطالعه کتاب در جامعه غیرقابل‌ قبول است که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و در میان خانواده‌ها است.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری فرهنگ کتاب‌خوانی در سنین پایه یادآور شد: طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» یکی از طرح‌های خوب در این باب است که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این طرح استان‌های مختلف طرح‌های توانمند و خلاقانه خود را برای دبیرخانه ارسال کرده تا بعد از داوری متناسب با توان و نوع آوری صورت گرفته، استان منتخب برای پایتختی کتاب ایران انتخاب شود.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق و پربار در این طرح انجام داده است ازاین‌رو برای مدیریت بهتر ستادی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان دایر شد.

وی تأکید کرد: موفقیت در این راستا نیازمند همت بالای استانی و هم‌افزایی مناسب میان مسئولان است و توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

پرهیزکاری در پایان بیان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌تواند در این راستا مساعدت و کمک بسیاری داشته باشد تا مقوله کتاب و کتاب‌خوانی با ایجاد زیرساخت‌های آن در استان شکوفا شده تا استان قزوین بتواند برند پایتختی کتاب کشور را به دست آورد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان