۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چه مساحتی از شرق سوریه همچنان در اشغال داعش است؟ + نقشه میدانی و تصاویر
کد خبر: ۲۶۸۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

چه مساحتی از شرق سوریه همچنان در اشغال داعش است؟ + نقشه میدانی و تصاویر

در شرق رود فرات، مساحتی حدود ۶ هزار و ۳۲۰ کیلومتر مربع در اشغال تروریست های داعش است؛ چند میدان نفتی از جمله مناطقی به شمار می آیند که تحت اشغال تروریست‌ها هستند.

چه مساحتی از شرق سوریه همچنان در اشغال داعش است؟ + نقشه میدانی و تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، با آزادسازی شهر البوکمال، آخرین پایگاه متمرکز و شهری داعش در سوریه، دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام به پایان کار خود رسید و بیش از 95 درصد استان دیرالزور به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

اما آزادسازی شهر « البوکمال» در مرزهای مشترک با عراق به معنای پایان داعش در عرصه میدانی نبود و  معدود مساحت آلوده در شرق سوریه همچنان در اشغال این گروه تروریستی قرار دارد و عملیات برای آزادسازی این مناطق ادامه دارد.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

در حال حاضر، حضور گروه تروریستی داعش در شرق سوریه به دو بخش تقسیم می شود؛ غرب رود فرات که شامل بخش هایی از جنوب، جنوب غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان حمص می شود و شرق رود فرات که بخش هایی از شرق استان دیرالزور  و جنوب استان حسکه را در بر می گیرد.

گروه تروریستی داعش در غرب رود فرات مساحتی حدود 7 هزار و 470 کیلومتر مربع را در اشغال خود دارد؛ مناطق بیابانی جنوب غرب دیرالزور و شرق حمص و چند میدان نفتی از جمله « عکاش 1، عکاش 2، حمرالشمالی و الاحمر» در این محدوده واقع شده اند.

برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید

چند منطقه در حدفصل شهرک الصالحیه و حومه شمالی شهر البوکمال از جمله « مطارده،وادی بقیع، ماری،الذیب عکیدی،حسرات،الجلاء، سیال، قطعه، طار الصرایم، ارتفاع های زبیه و ....» در غرب رود فرات همچنان تحت اشغال گروه تروریستی داعش است.

در شرق رود فرات، مساحتی حدود 6 هزار و 320 کیلومتر مربع در اشغال تروریست های داعش است؛ چند میدان نفتی از جمله « سیجان، ازرق، غلبان،یونس، شعیطات و ...»  از جمله مناطقی به شمار می آیند که  تحت اشغال تروریست ها هستند.

« دشیشه، صبیح،کرامه، جردی غربی، سویدان جزیره، جردی الشرقی،ابوحردوب، ابوحمام، غرانیج و ...»  دیگر مناطق تحت اشغال داعش در شرق رود فرات هستد؛ در حال حاضر، تروریست های داعش در شرق و غرب رود فرات از حد فاصل شهرک الصالحیه و حومه شمالی شهر البوکمال امکان برقرای ارتباط با یکدیگر دارند.





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان