۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ +عکس و فیلم
کد خبر: ۲۶۸۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

ایران؛ نه چندان قوی اما دردسرساز!

تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ +عکس و فیلم

قاطبه کارشناسان معتقدند که گروه B، اصلا گروه مرگ نیست و گروهی آسان برای اسپانیا و پرتغال خواهد بود؛ اما این احتمال ضعیف هم وجود دارد که ایران و مراکش بتوانند مشکل‌ساز واقع شوند.

تحلیل رسانه‌های بین‌المللی از گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ +عکس و فیلم
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی ایران در طی قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه، با تیم‌های قدرتمند اسپانیا و پرتغال همگروه شد. بسیاری از مردم ما، این گروه را «گروه مرگ» خواندند و این در حالی است که طبق عرف و سبقه جاری در جام جهانی، این گروه یک گروه مرگ محسوب نمی‌گردد. چرا که قاطبه کارشناسان معتقدند که اسپانیا و پرتغال به راحتی از این گروه صعود می‌کنند و شاید ایران و مراکش بتوانند کمی دردسر برای آنها ایجاد نمایند. گزارش حاضر، به تحلیل رسانه‌های مختلف ورزشی از گروه B جام جهانی می‌پردازد.

آ.س

ایران تیم خوبی است و دو بار با «کارلوس کی‌روش» موفق به صعود به جام جهانی شده است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ایران در 5 دوره‌ای که در جام جهانی حضور داشته، فقط موفق به کسب یک پیروزی آن هم در جام جهانی 199 فرانسه در مقابل آمریکا شده است و لذا، خیلی جای نگرانی ندارد.

مارکا

گروه دوم، به هیچ وجه یک گروه مرگ نیست و گروه برتری اسپانیا و پرتغال است و رقابت اصلی بین این دو قهرمان سابق اروپاست. ایران، یک تیم کمتر شناخته‌شده است و مراکش هم تیمی است که دوباره احیا شده و این اولین حضورش پس از جام جهانی 1998 است. ایران را به عنوان حریفی می‌شناسیم که در جام جهانی گذشته توانست خود را به دنیا بشناساند اما در واقع حریفی نیست که بتواند برای اسپانیا مشکل‌ساز شود. آنها به روسیه می‌آیند تا خوشحال باشند و با افتخار کنار بروند و کسب بیش از یک پیروزی (در مقابل مراکش) را نمی‌توان برای آنها متصور بود.

گل

ما به این گروه نمی‌گوییم «گروه مرگ» اما سخت‌ترین گروه در بین 8 گروه است. چرا قهرمان‌های سه دوره پیشین یورو و قهرمان جام جهانی 2010 در این گروه حضور دارند. اسپانیا در مرحله مقدماتی عملکرد درخشانی نداشت اما در مقایسه با ایران و مراکش، حرف زیادی برای گفتن دارد. پرتغال هم که از یکی از بهترین‌های حال حاضر جهان بهره می‌برد و خیلی شوق دارد که پس از قهرمانی در یورو 2016، به قهرمانی جهان هم دست یابد. مراکش که پتانسیل روبرویی با اسپانیا و پرتغال را ندارد و در آخرین روبرویی با پرتغالی‌ها، بازی را 3 بر یک واگذار کرده است. ایران هم که دارای یک مربی ممتاز است اما سابقه‌اش در جام‌های جهانی اصلا درخشان نیست و فقط یک پیروزی در سال 1998 را تجربه کرده است. در کل، در این گروه، امید اصلی برای اسپانیا و پرتغال است.

نیویورک تایمز

چندان برای پرتغال و اسپانیا بد نشد. به نظرم قرعه خوبی برای آنها بود و می‌توانند از گروهشان صعود کنند. البته فراموش نشود که ایران و مراکش می‌توانند واقعا این دو تیم را آزار بدهند.

فیفا

اسپانیا، پس از اینکه در گروه G مرحله مقدماتی با ایتالیا برای صعود چالش داشت، اکنون در گروه آخرین قهرمان اروپا قرار گرفته است. همچنین با حریفی چون ایران روبروست که چشم امیدش را به گلزنی «سردار آزمون» که همگام با رومرو لوکاکو بلژیکی، کریستین اریکسن دانمارکی، و تیم کیهیل استرالیایی در مرحله مقدماتی پیش رفت، بسته است.

لحظه درآمدن نام ایران در قرعه‌کشی

مجله فوتبالی چهار چهار دو (FourFourTwo)

ثبات، کلیدواژه تیم کارلوس کی‌روش که از سال 2011 تصدی آن را بر عهده داشته است. او در جام جهانی 2014 یک تیم بسیار منظم و سرسخت ساخته بود تا جایی که آرژانتین مسی را به شدت آزرد و نهایتا فوق ستاره آرژانتینی توانست در آخرین لحظات بازی دروازه ایران را بگشاید. چیز زیادی تغییر نکرده است. ایرانی‌ها، همچنان همان دفاع که به عنوان بهترین مزیت‌شان است را دارا هستند: آنها در مرحله پایانی دور مقدماتی، حتی یک گل هم دریافت نکردند. ایران، در منطقه حمله هم از بازیکنان ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر این، اخیرا کی‌روش «سامان قدوس» بازیکن متولد سوئد ایرانی را نیز به فهرست خود اضافه کرده که می‌تواند به قدرت حمله بیافزاید. بازیکن کلیدی ایرانی‌ها، «سردار آزمون» است.

این بازیکن بلندقامت 22 ساله، آمار بسیار خوب 22 گل در 30 بازی اخیر را از خود بر جای گذاشته که نیمی از آنها مربوط به مرحله مقدمات می‌شود. تنها نقطه ضعف او, عملکرد ضعیف اخیرش در لیگ روسیه است که می‌تواند نگرانی‌هایی را برای کی‌روش و ایرانی‌ها در بر داشته باشد.

الجزیره

این شبکه، نامی از ایران نبرد و ضمن اشاره به توانایی مراکش، پرتغال و اسپانیا را امید قطعی صعود به مرحله بعد دانست.

اسپورتس کیدا

گروه B، گروهی آسان برای پرتغال و اسپانیاست. ایران که در 5 دوره حضور در جام جهانی فقط یک پیروزی آن هم در سال 1998 داشته و عملا در حد و اندازه‌های قهرمان جام جهانی 2010 و قهرمان یورو 2016 نیست. مراکش هم که پس از 20 سال به جام جهانی آمده و تولد دوباره‌اش به هیچ‌وجه متضمن خوب بودن و یا پدیده بودن‌اش نیست.

یورو اسپورت

این گروه، نه تنها گروه مرگ نیست که گروهی بسیار آسان برای اسپانیا و پرتغال است. به طور منطقی، پرتغال پس از اسپانیا به عنوان تیم دوم راهی دور بعد خواهد شد و مراکش و ایران به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار خواهند گرفت.

واشینگتن پست

بهتر است که گروه B را به طور منطقی نگاه کنیم: پرتغال و اسپانیا، هر دو در سه یورو گذشته سهم قهرمانی دارند و پرتغال مجهز به بهترین بازیکن حال حاضر جهان است. تیم‌هایی به شدت آماده و خطرناک. در رابطه با مراکش هم باید گفت که «شیرهای اطلس» برای دومین بار پس از جام جهانی 1998 وارد عرصه شده‌اند و هر چند که کمی سرسخت هستند، اما در کل نگرانی برای رقبای خود ندارد. ایران نیز، دیگر یک تیم شناخته‌شده در جام جهانی است اما این تیم‌ هم دردسر و نگرانی برای دو قدرت بزرگ فوتبال اروپا ندارد.

پایگاه SportsIllustrated

به نظرم اصلا جای بحث ندارد. پرتغال و اسپانیا مستقیما و در کمال راحتی به دور بعد صعود خواهند کرد.

فاکس اسپورتس

حضور در گلدان دوم آن هم در مقابل اسپانیا برای هیچ تیمی جذاب نیست. شاید نقل قول «هرو رنارد» سرمربی مراکش برای بیان سخت بودن حضور در گروه B کافی باشد: «ما مجبوریم که با دو غول فوتبال روبرو شویم. اما این بدان معنا نیست که بترسیم و عقب بکشیم. هر چقدر هم که سخت باشد، با آنها شاخ به شاخ خواهیم داشت و سعی‌مان این است که در جمع 16 تیم مرحله یک هشتم حضور داشته باشیم».

اما «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم ملی ایران خیلی شجاعانه‌تر و باوقارتر از قرعه تیم خود استقبال کرد: «شخصا بسیار خوشحالم چرا که با دو تیم دارای جایگاه بسیار خاص هم‌گروه شده‌ایم. رقابت بسیار سختی داریم. هر چند که هراس و نگرانی از حضور در گروه خاصی نداشتیم، اما روبرویی با قهرمان جام جهانی 2010 و قهرمان اروپای 2016 برای ما عالی است. از این قرعه نمی‌توانست بهتر برای من باشد».

نیوز 18

اسپانیا که در جام جهانی گذشته عملا در مرحله گروهی حذف شد، آمده تا با جوانان بسیار آماده‌اش خودی نشان بدهد. پرتغال هم بهترین بازیکن حال حاضر جهان را دارد که با توجه به سن‌اش، این جام جهانی می‌تواند آخرین جام جهانی برای او باشد. پس، هر دو هر چه که در چنته دارند را نشان خواهند داد. اما در مقابل نباید چندان مراکش و ایران را دست کم گرفت. ایران از کارلوس کی‌روش برخوردار است که در حال حاضر، یکی از بهترین مربیان جهان است.


منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان