۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زمان برخورد جدی با محمود صادقی فرا نرسیده است؟ +عکس
کد خبر: ۲۶۸۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۹:۵۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

زمان برخورد جدی با محمود صادقی فرا نرسیده است؟ +عکس

محمود صادقی نماینده اصلاح طلبی است که در چندین مورد نسبت به برخی از شخصیت های سیاسی و مذهبی کشور دروغ پراکنی کرده و سپس با آشکار شدن واقعیت مجبور به تکذیب سخنان خود شده است.

زمان برخورد جدی با محمود صادقی فرا نرسیده است؟ +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلبی که پیش از این درباره قوه قضائیه مباحثی را مطرح کرد و التهابات بسیاری در فضای سیاسی کشور به‌وجود آورد و دست آخر نسبت به تهمت‌هایی که زده بود، عذرخواهی کرد، بار دگیر، رفتار گذشته خود را در خصوص یکی از مراجع عالی‌ قدر تکرار کرد.

روز جمعه این نماینده فراکسیون امید در صفحه توئیتر خود یکی از بدهکاران بانکی را منتسب به آیت الله مکارم شیرازی کرد و در واکنش به مخالفت این مرجع تقلید برای حضور زنان در استادیوم نوشت: «خوب است جناب ایشان درباره بدهی های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند.»

این درحالی است که دفتر آیت الله مکارم شیرازی بارها اعلام کرده که ایشان داماد تاجری به نام "مدلل" نداشته و ندارند.

پس از این ماجرا روز شنبه صادقی در توئیتی دیگر نسبت به دروغ‌پراکنی خود به آیت الله مکارم شیرازی توضیح داد و بدون عذرخواهی رسمی و با تکذیب این موضوع نوشت: « لازم به ذکر است یکی از بدهکاران عمده بانک سرمایه، آقای سامان مدلل است؛ بنابر اطلاعات اولیه تصور بر این بود که این فرد دارای رابطه کاری با آیت الله مکارم شیرازی دارد.اما با تحقیقات بعدی و نیز توضیحات فرزند ایشان محرز شد نامبرده هیچگونه رابطه مالی و یا نسبتی با ایشان ندارد.»

صادقی درحالی بدون عذرخواهی از آیت الله مکارم شیرازی اینگونه تهمت پراکنی می کند که وی سابقه سیاهی در خصوص افترا به دیگران دارد و معلوم نیست چگونه اصلاح‌طلبان به وی اینگونه بی‌پروا ا جازه می‌دهند که فضای کشور را در خصوص شخصیت‌ها آلوده کند؟!

این تهمت‌پراکنی‌ها توسط این نماینده اصلاح طلب درحالی است که بدنه اصلاح طلب نیز نسبت به رفتار صادقی آشفته شده و مطرح می کنند که اینگونه اظهارات بی پایه و اساس آبروی این جریان سیاسی را به حراج می گذارد.

صادقی در یکی از آخرین پست‌های خود درباره عملکرد خود در یک سال و اندی که از عمر مجلس دهم می گذرد نوشته است: «امروز روز مجلس است؛ حدود یک سال و نیم از عمر مجلس نهم می گذرد و من گرفتار عذاب وجدان شده‌ام که آیا به سوگندی که خورده‌ام وفا کرده‌ام؟»

در ماجرای تهمت پراکنی صادقی علیه قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی مجلس خطاب به این نماینده اصلاح طلب بیان کرد:

صحبت‌های شما متناسب با روابط بین قوا نیست، تذکری که شما در مجلس مبنی بر اینکه حقتان پایمال شده، بیان کردید بنده توضیح دادم که تذکر شما خطاب به وزیر اقتصاد را مشاهده کردم و شما بخشی از این مطالب را اکنون بیان کردید، شما بیان کردید که خطابتان به وزیر اقتصاد بود که براساس کدام ماده قانونی افتتاح این حساب قانونی بوده است؛اما درآن تذکر چیز دیگری را اضافه کردید که بیان کردید براساس کدام قانون به حساب شخصی این مبالغ واریز می‌شود؛این نکته محل اتهام است. از فرزند شهید صادقی توقع نمی‌رود که حرف‌های سایت ضد انقلاب را تأیید کند،زمانی که وزیر اقتصاد به صراحت اعلام می‌کند به این موضوع رسیدگی شده است. اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست ما باید در مجلس مدرس از حرف حق حمایت کنیم نه از حرف ناحق.

لاریجانی بیان اینکه نباید اجازه دهیم آبروی کسی در مجلس ریخته شود گفت:

شما خودتان روحانی بودید و می دانید که حرمت یک مومن حرمت کعبه است لذا انتظار من از شما بعد از اظهارات بنده خطاب به شما وصحبتهایی که وزیر اقتصاد مطرح کرد این بود که صحبتهای خود را اصلاح می کردید ولی اینکار را نکردید.

به نظر می‌رسد تهمت‌های بدون اساس این نماینده پرحاشیه پایانی ندارد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و دستگاه قضایی باید در این زمینه ورودی جدی و بدون اغماض داشته باشند تا افرادی با سوء استفاده از جایگاه و مصونیت نمایندگی، علیه شخصیت‌ها و نهادهای نظام اتهامات خلاف و ناروا مطرح نکنند.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان