۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ۷۰ درصدی مصرف گاز در قزوین
کد خبر: ۲۶۸۸۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱۲ ساعت: ۹:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت گاز استان هشدار داد:

افزایش ۷۰ درصدی مصرف گاز در قزوین

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: بیش از ۱۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش های مختلف خانگی، تجاری و نیروگاهی استان قزوین مصرف شد.

افزایش ۷۰ درصدی مصرف گاز در قزوین
اسماعیل مفرد بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به سرد شدن هوا در روزهای اخیر از افزایش مصرف گاز در بخش‌های خانگی خبرداد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته در بخش‌های مختلف استان در مجموع 11 میلیون و 222 هزار متر مکعب گاز مصرف شده است که از این میان سهم بخش خانگی و صنعتی 9 میلیون و 426 هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اذعان کرد: در مقایسه با مصرف روز مشابه در آبان ماه که در بخش‌های خانگی و صنعتی استان 5 میلیون و 509 هزار متر مکعب گاز مصرف شده است، شاهد رشد 70 درصدی بوده ایم.

وی عنوان کرد: توجه ویژه به مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی را مقوله ای دائمی و همیشگی دانست که علاوه بر صرفه جویی‌های اقتصادی، در حفظ سلامت افراد جامعه نیز تاثیر مستقیم و مهم دارد.

این مسئول گاز را یک سرمایه ملی دانست که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.

بوشهری تاکید کرد: در بحث صرفه جویی سازمان‌ها و اداره‌های دولتی باید بیش از دیگران در مصرف انرژی از جمله گاز، برق و آب فعال و کوشا باشند.

وی ادامه داد: رعایت دمای 21-18 درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل در ساختمان‌هایی که سیستم مرکزی ندارند، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار از مهم ترین نکاتی هستند که با رعایت آنها در اداره‌های دولتی می‌توان میزان صرفه جویی در مصرف گاز را به میزان زیادی افزایش داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان