۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کمک بیش از ۲میلیاردتومانی مردم قزوین در اربعین/ بزودی ستاد دائمی اربعین رونمایی می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۷۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۹ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان خبرداد:

کمک بیش از ۲میلیاردتومانی مردم قزوین در اربعین/ بزودی ستاد دائمی اربعین رونمایی می‌شود

رییس ستاد بازسازی عتبات استان قزوین گفت: ستاد دایمی اربعین در ایام غیرپیک به موضوعات نرم افزاری و معنوی فعالیت خواهد داشت و در ایام خاص پشتیبانی سخت افزاری دارد و بزودی شاهد رونمایی از ستاد دایمی اربعین خواهیم بود.

کمک بیش از ۲میلیاردتومانی مردم قزوین در اربعین/ بزودی ستاد دائمی اربعین رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر این ستاد اظهار کرد: استان قزوین به گزارش رسمی ستاد عتبات مرکز بیشترین رشد را ارائه خدمات به زوار اربعین را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری برای پیاده روی اربعین شش قرارگاه در حوزه آوج، مهران، نجف و طریق الحسین و کربلا و مسیب در طفلان مسلم راه اندازی شد در صورتی که ما تعهد دو قرارگاه را داشتیم؛ اما با همت مردم و مسئولان این قرارگاه‌ها افزایش یافت.

این مسئول با بیان اینکه برای اولین بار در 28 نقطه برای زوار اربعین خدمات ارائه صورت گرفت، گفت: 2 هزار وعده غذایی در قصر شیرین، 50 هزار وعده غذایی در مهران توسط 60 خادم قزوینی طبخ و توزیع شد.

وی ادامه داد: در نجف بیش از ۱۹هزار نفر اسکان و ۱۱۶هزار وعده غذایی و 50 هزار میان وعده، در طریق الحسین 131 فعالیت کردند و 17 هزار وعده غذایی توزیع شد، در کربلای معلی در 8 نقطه ۳۶هزارنفر اسکان و ۲۵۰هزار وعده غذایی توزیع شد.

کبودوند با بیان اینکه ارائه خدمات اربعین از دهم تا ۲۱صفر ادامه داشت، عنوان کرد: برای اولین بار خدمات پزشکی برای بیش از ۲هزار نفر انجام گرفت که این موضوع به غیر از خدمات پزشکی هلال احمر و علوم پزشکی بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ما شاهد رشد بیش از ۵برابری ارائه خدمات به زوار اربعین نسبت به سال گذشته بودیم که ۸۳۰خادم در حوزه‌های مختلف کمک رسانی داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ابراز کرد: در موکب طفلان مسلم ۱۹هزار نفر اسکان و ۱۳۰هزار میان وعده برای زوار اربعین داشتیم و در کل به همت خادمان قزوینی و برکات نذورات مردمی طی ۱۱روزه ۵۵۶هزار وعده غذایی و ۶۰هزارنفر اسکان صورت گرفت که خدمات استان قزوین نسبت به استانه‌ای دیگر رتبه اول را به خود اختصاص داد.

هزینه‌های جاری اربعین امسال توسط مردم تامین شد
وی اعلام کرد: در سال جاری در مدلی که استان قزوین اجرا کرد، استفاده از پتانسیل مردم در قالب موکب برای ارائه خدمات به مردم بود که در قالب ۵۶ موکب مردمی بدون حضور مسئولان صورت گرفت که این موکب‌ها با تشکیل هیئت امنا به جمع آوری نذورات پرداختند.

این مسئول بیان کرد: در اربعین سال جاری ۲میلیارد و نیم هزینه برآورد هزینه پذیرایی از زوار اربعین بود که توسط مردم جمع آوری شد که نشانه علاقه مردم به کمک به برگزاری اربعین بود.

وی اضافه کرد: ستاد عتبات در قالب راه اندازی ستاد مردمی در استان حلقه واسطی شد برای جمع آوری کمک‌های مردمی و برخی نهادها مثل استانداری شورا و شهرداری و شهرک‌های صنعتی و دیگر نهادها تا پتانسیل‌های خود را در قالب ایاب و ذهاب و پتو و چادرهای امانتی و سوله‌های اجتماعی ارائه دهند.

کبودوند با بیان اینکه در سال جاری شاهد رشد بیش از پنج برابری خدمات در قزوین بودیم، گفت: دسته عزاداری استان قزوین برای اولین بار با شعار "تنادی یا حسین"، "تنادی قزوین" در بین الحرمین حضور داشت، این دسته عزاداری اختصاصا به عنوان یکی از چند دسته ای که مجوز حضور در بین الحرمین را داشت با حضور بیش از ۶هزارنفر در شب اربعین به راه افتاد و پیرغلامان و مداحان در این دسته مداحی کردند.

وی عنوان کرد: هزینه‌های جاری اربعین امسال توسط مردم تامین شد و همه اعتبارات و کمک‌های شهرداری و استانداری و دفتر نماینده ولی فقیه و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی به خرید زیرساخت اختصاص یافت و این اقلام پس از اربعین در مدیریت بحران در استان نگهداری می‌شود تا در مواقع ضرور مورد استفاده قرار گیرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: ۳۵۰خودروی شخصی داوطلبانه برای انتقال تجهیزات در اربعین ثبت نام کردند که بیش از ۷۰خودرو به عراق اعزام شد.

وی ابراز کرد: با تشکیلستاد فرهنگی استان متشکل از آیت الله عابدینی، استاندار، مدیرکل صدا و سیما و ستاد عتبات تصمیم گرفته شد که از امسال ستاد اربعین به صورت دائمی در طول سال فعالیت داشته باشد.

کبودوند ادامه داد: این ستاد در ایام غیرپیک به موضوعات نرم افزاری و معنوی فعالیت خواهد داشت و در ایام خاص پشتیبانی سخت افزاری دارد و بزودی شاهد رونمایی از ستاد دایمی اربعین خواهیم بود.

وی عنوان کرد: پس از پایان اربعین که با حادثه زلزله کرمانشاه روبرو شدیم و ما به عنوان معین گیلانغرب، پتو و داربست و چادرهای موکب‌های قزوین در ایام اربعین را به هموطنان زلزله زده تحویل دادیم و بسیاری از موکب داران در کرمانشاه به ارایه خدمات پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان