۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین جمع بزرگ اربعین نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان/ نیازمند تشکیل ستاد فکری سالانه اربعین هستیم
کد خبر: ۲۶۸۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۹ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد

جمع بزرگ اربعین نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان/ نیازمند تشکیل ستاد فکری سالانه اربعین هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه نیازمند تشکیل ستاد فکری سالانه برای اربعین هستیم، گفت: ظاهر و باطن تجمع بزرگ اربعین باید درکنار هم دیده شود، باید بدانیم که اصلِ مهم در اربعین باطن و معنویت آن است.

جمع بزرگ اربعین نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان/ نیازمند تشکیل ستاد فکری سالانه اربعین هستیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در مسجد شیخ‌الاسلام اظهار کرد: خداوند منشأ برکات است و این برکات را می‌توان در نعمات الهی که پروردگار عالم در آسمان و زمین قرار داده جستجو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: رسول مکرم اسلام و همه انبیای الهی (ع) به عنوان سراج (چراغ پرنور ) هستند و امامان ما هر کدام همچون قمری هستند که گرد پیامبر اسلام (ص) می‌چرخند و نور می‌گیرند.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: خداوند می‌فرماید هرکسی که دارای تقواست انگیزه بزرگداشت شعائر الهی را دارد؛ یعنی برای این فرد مهم است که عراق و سوریه بر اشرار داعش و تروریست پیروز شوند؛ اما عده‌ای دیگر معتقدند سوریه و عراق ربطی به ما ندارد و برخی دیگر هم جسورتر شده و می‌گویند «نه غزه نه لبنان»؛ در صورتی‌که پیامبر(ص) فرموده‌اند هرمسلمانی صدای استمداد و یاری طلبی کسی را بشنود و به او یاری نرساند، مسلمان نیست.

وی با بیان اینکه اربعین اجتماع عظیمی است که عامل خشم و هراس دشمن است، گفت: صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در ایام اربعین با مشاهده دغدغه مردم برای حضور در این تجمع عظیم عزا می‌گیرند.

 عابدینی تصریح کرد: ما نباید برای اربعین فقط یک مراسم ختم بگیریم؛ زیرا اربعین یک جریان است و باید جلسات مستمر در طول سال برای بزرگداشت آن برگزار شود تا برای اربعین سال آینده برنامه کاملی اجرا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: برای آسیب شناسی برگزاری برنامه اربعین نیازمند تشکیل کارگروهی از کارشناسان و متخصصان این حوزه هستیم تا معرفت شناسی لازم برای برگزاری این تجمع عظیم برای سال آینده صورت بگیرد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در تجمع بزرگ اربعین در کنار تغذیه، محل اسکان و موارد دیگر ضرورت دارد در حوزه معنوی و معرفت شناسی و تغذیه معنوی به نکات و معارف لازم هم توجه کرد.

وی ابراز کرد: نباید فقط غصه پتو، برنج و خوراک مادی زوار اربعین را داشته باشیم؛ بلکه باید به معنویت اربعین هم فکر کرد و پیاده‌روی شرکت کنندگان در این تجمع عظیم را با نرم‌افزارهای معنوی تکمیل کنیم.

عابدینی گفت: پیش از اربعین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت بگیرد که با دست پر و طرح معرفت شناسانه در پیاده‌روی حضور پیدا کنیم و پس از پایان پیاده‌روی هم باید بسته معنوی مستمری را داشته باشیم تا معنویات اربعین برای ما ماندگاری پیدا کند.

امام جمعه قزوین افزود: در زمانی‌که برنامه حج به اتمام می‌رسد، آیا اهداف حج تمتع هم به پایان می‌رسد؟ امروز اربعین به پایان رسیده آیا باید آثار و برکات آن هم تمام شود؟ باید حماسه اربعین و حال و هوای آن تا سال آینده ما را همراهی کند.

وی با بیان اینکه محتوای دینی و مذهبی باید به همه اربعینییّون منتقل شود، گفت: اربعین باید همه روزها و ماه‌های ما را تغذیه معنوی کند و این موضوع نیازمند تشکیل ستادی منظم و مستمر است.

عابدینی افزود: ما نیازمند تشکیل یک گروه فکری هستیم که بتواند محصول معنوی و کاملی ارایه دهد و در کنار این گروه فکری نیازمند یک ستاد نرم‌افزاری هستیم که در حوزه اسکان و تغذیه برنامه‌‌ریزی لازم را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اولویت‌ها و نیازهای سفر اربعین باید شناسایی شود و فقط نگاه ما میزبانی تغذیه خوراک و اسکان نباشد. به فرموده رهبری نباید میزبانی را از عراقی‌ها بگیریم و در فضاهایی که سفره آن‌ها برای میهمانان پهن است ما سفره ایرانی پهن کنیم بلکه سفره میزبانی باید برای عراقی‌ها محفوظ بماند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: به ظاهر و باطن اربعین باید درکنار یکدیگر توجه کرد، یعنی اگر تجمع اربعین را به زیباترین شکل برگزار کنیم این فقط ظاهر اربعین است بلکه اصل مهم در اربعین باطن و معنویت آن است.

وی در پایان عنوان کرد: باید همه سازمان‌های متولی که در اربعین پای کار بودند از نگاه کیفی و کمی به موضوع پیاده‌روی اربعین توجه ویژه کنند و این نهادها از یکدیگر در امر خیر اربعین سبقت بگیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان