۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا سردار سلیمانی بعد از داعش هم می تواند در سوریه بماند؟
کد خبر: ۲۶۸۷۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۹ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

صباح زنگنه تشریح کرد:

چرا سردار سلیمانی بعد از داعش هم می تواند در سوریه بماند؟

سردار سلیمانی نقش خودش را در مسایل مستشاری تا مسایل آموزشی و سازماندهی ایفا می کند و به نظر می رسد که دولت سوریه و متحدانش ناگزیر خواهند بود که پس از فروپاشی داعش و تفکیک یا انهدام تشکیلات سازمانی داعش حضور سرزمینی آن ها را پایان داده و نوبت اخراج نیروهای آمریکایی و ممانعت از حضور آنها در این کشور خواهد بود.

 چرا سردار سلیمانی بعد از داعش هم می تواند در سوریه بماند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  کارشناس ارشد خاورمیانه با بیان این که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه مشروعیت قانونی ندارد، گفت: سردار قاسم سلیمانی بنا به دعوت دولت و ملت سوریه در این کشور حضور مستشاری می دهد.

چرا سردار سلیمانی بعد از داعش هم می تواند در سوریه بماند؟

صباح زنگنه به حضور نیروهای آمریکا در سوریه اشاره کرد و افزود: این کشور یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است و بنابراین این صلاحیت و اختیار را دارد که اگر نیروهایی بدون اجازه آن دولت وارد سوریه شدند با آنها برخورد مناسب داشته باشد حالا این برخورد مناسب می تواند برخوردهای حقوقی، قانونی، سیاسی و نظامی باشد.

زنگنه اظهار داشت: حضور آمریکایی ها در سوریه غیر قانونی و غیر قابل پذیرش از سوی دولت سوریه است و طبیعی است که با اقداماتی که آمریکایی ها تا حالا کردند عملا برای تقویت داعش و گروه های تروریستی دیگر از جمله جیش الحر تا جبهه النصره و شاخه های متحد آنان که به نام های گوناگون خوانده می شوند، بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی های به این گروه های تروریستی کمک های تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی، مالی و سیاسی کمک کرده و می کنند.

کارشناس ارشد خاورمیانه با بیان این که جرایم و تخلفات زیادی از سوی نیروهای آمریکایی در سوریه صورت گرفته است، تاکید کرد: این گروه های تروریستی با کمک های آمریکایی ها تعداد زیادی از مردم سوریه را کشتند که حامل سلاح هم نبودند.

زنگنه تصریح کرد: علاوه بر این نیروهای رسمی و نیروهای متحد دولت سوریه را هم مورد تعرض قرار دادند و همچنان چندین هزار نیروی نظامی آمریکایی در خاک سوریه حضور دارند و در یکی دو نقطه حتی پایگاه نظانمی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: بنابراین دولت سوریه مجاز است با هر وسیله ای که ضروری و صلاح می داند با حضور آمریکایی در خاک خود برخورد کند از احضار قانونی تا شکایت در سازمان های بین المللی تا اقدامات عملی برای اخراج آمریکایی ها اقدام کند.

این کارشناس ارشد خاورمیانه به حضور سردار سلیمانی در سوریه به عنوان یکی از شاخص ترین نیروهای متحد دولت این کشور اشاره کرده و گفت: این حضور بنا به توافق و دعوت رسمی و بر مبنای قرارداد همکاری بین دو کشور ایران و سوریه منعقد شده تا در سوریه حضور داشته باشد.

زنگنه افزود: سردار سلیمانی نقش خودش را در مسایل مستشاری تا مسایل آموزشی و سازماندهی ایفا می کند و به نظر می رسد که دولت سوریه و متحدانش ناگزیر خواهند بود که پس از فروپاشی داعش و تفکیک یا انهدام تشکیلات سازمانی داعش حضور سرزمینی آن ها را پایان داده و نوبت اخراج نیروهای آمریکایی و ممانعت از حضور آنها در این کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنان زمان مانده است تا به یک نتیجه نهایی در سوریه برسند و توافق هایی را به عمل بیاورند و شکل حاکمیت و حکومت سوریه را تعیین بکنند.

کارشناس ارشد خاورمیانه تاکید کرد: اما این نیروهای معارض که برخی از آن ها وابسته به آمریکایی ها، عده ای وابسته به عربستان و عده ای  وابسته به ترکیه و تعدادی هم به مصر وابسته هستند و این ها کمک های تشکیلاتی و لجستیکی و سایر کمک ها را همچنان از اردن یا گاهی از رژیم صهیونیستی دریافت می کنند.

زنگنه خاطر نشان کرد: در سوریه همچنان یک مراحل مهم و حساس باقی مانده است که باید آن را پیگیری کنند و تلاش کنند سازماندهی لازم را برای مقابله با آن ها و ایجاد زمینه توافق ملی در حاکمیت و آینده سوریه را فراهم بکنند.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان