۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چشم انداز پژوهشی حوزه‌های علمیه درخشان است
کد خبر: ۲۶۸۷۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

چشم انداز پژوهشی حوزه‌های علمیه درخشان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: موضوع برکت اختصاصی دین و مذهب ما است و در هیچ جای دنیا به این موضوع توجه نشده است و اگر در کارهای پژوهشی و علمی به آن توجه نکنیم همان راه دیگران را رفته‌ایم.

چشم انداز پژوهشی حوزه‌های علمیه درخشان است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در آیین اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی (ره) که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحمدالله با تلاش‌هایی که صورت گرفته شاهدیم تحقیق و پژوهش بیش از گذشته در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گرفته است و این روند آینده درخشانی را در حوزه تحقیق و پژوهش پیش روی حوزه های علمیه قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که برخی از کشورهای غربی در حوزه‌های مختلف علمی بدست آورده‌اند، به خاطر بهره‌مندی از علوم اسلامی است، زیرا مسلمانان و کشورهای اسلامی در دوره‌هایی پیشرفت عظیم علمی داشتند و سرآمد عصر خود محسوب می‌شدند.

امام جمعه قزوین به تشریح آیات قرآن و روایات در اهمیت کسب علم، دانش، تعقل و تفکر پرداخت و تأکید کرد: پیشرفت‌های علمی مسلمانان در عصرهای گذشته بخاطر توجه به آیات قرآن و روایات بدست آمد و اگر امروز هم ما به این امر مهم توجه داشته باشیم، به نتایج و جایگاه مطلوبی دست پیدا خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن کسانی که در مسیر تفکر، تعقل و اندیشه قرار می‌گیرند را تشویق می‌کند، کسانی که در این مسیر قرار نمی‌گیرند را نیز مؤاخذه کرده است چرا که تفکر و تعقل در آیات الهی نجات دهنده بشر خواهد بود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: آن‌هایی که بدون تفکر و تعقل، دین و قرآن را پذیرفته‌ و آن‌هایی که با تفکر و تعقل، دین خدا را می‌پذیرند و اینگونه باور دارند که خداوند و آیات الهی حق است و در نهایت جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال دارند.

عابدینی در پایان به اهمیت برکت در کارها اشاره و تأکید کرد: موضوع برکت اختصاصی دین و مذهب ما است و در هیچ جای دنیا به این موضوع توجه نشده است و اگر در کارهای پژوهشی و علمی به آن توجه نکنیم همان راه دیگران را رفته‌ایم.

امام جمعه قزوین به اهمیت برکت در نظام دینی اشاره و اضافه کرد: کتبی نظیر «جواهر»، «مفاتیح‌الجنان» و آثار علامه طباطبایی و علامه مجلسی به خاطر توجه به اهمیت برکت و زمینه‌هایی که یک کار را صاحب برکت می‌کند، جایگاه ویژه‌ای در دین پیدا کردند که همچنان هم به عنوان منابع عظیم دینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان