۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کارگرانی که شش ماه حقوق نگرفته‌اند
کد خبر: ۲۶۸۷۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۸ ساعت: ۹:۲۰ ↗ لینک کوتاه

تجمع کارگران"گسترش مانا ساز" آبیک؛

کارگرانی که شش ماه حقوق نگرفته‌اند

جمعی از کارگران کارخانه "گسترش مانا ساز" در اعتراض به ۶ ماه تاخیر در پرداخت مطالبات خود مقابل این کارخانه تجمع کردند.

کارگرانی که شش ماه حقوق نگرفته‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ جمعی از کارگران کارخانه "گسترش مانا ساز" روز گذشته(سه شنبه) در اعتراض به ۶ ماه تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

کارخانه گسترش مانا ساز یکی از شرکت‌های معتبر در تولید،ساخت و نصب سازه و اسکلت فلزی و بتنی سنگین و نیمه سنگین در داخل کشور است که از سال‌های قبل به دلیل کمبود نقدینگی در پرداخت مطالبات کارگران با مشکلاتی روبرو بوده است.

جامعه‌ کارگری همواره با مشکلات عدیده ای همچون پایین بودن قدرت خرید به دلیل دستمزد پایین، رکود و تعطیلی کارخانه‌ها، احتمال بیکاری، پرداخت نشدن مناسب و به موقع دستمزد، تعدیل نیرو و نبود پوشش بیمه‌ای مواجه است که هریک از مسئولان و متولیان امر باید در کاستن از بار مشکلات این قشر اقدام عاجل کنند.

بارها شنیده‌ایم که کارگران چرخ‌های صنعت و آبادانی کشور را به حرکت در می‌آوردند و بدون کمک و همکاری آنان برنامه های توسعه‌ای در بخش اقتصاد محکوم به شکست است و بارها نیز در همایش‌ها و سمینار‌های مختلف از لزوم منزلت این قشر در دین اسلام سخن گفته و نسبت به تحقق حقوق این قشر تاکید شده است.

نگرانی از بیان مشکلات کارگران شرکت معضل دیگری است که با آن دست و پنجه نرم می کنند،ترس از اخراج یا کارکردن در شرایط سخت کارخانه است.

یکی از کارگران کارخانه گسترش مانا ساز اظهار کرد:این کارخانه ۷۰ نفر کارگر دارد و ۶ ماه است که هیچ مدام یک از ما حقوق نگرفته ایم هیچ کدامشان حقوق نگرفته اند همه ما در زندگی با مشکلاتی عدیده‌ای دسته پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: مدیران تولید را کاهش داده‌اند در ۶ ماه گذشته حقوقی نگرفته ایم با وجود اینکه حقوق ما بسیار پایین است که همان را هم پرداخت نمی کنند مگر مسئولین استان در برابر کارگران هیچ مسئولیتی ندارند که هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

این کارگر اضافه کرد: از خرداد ماه سال جاری مدیران به بهانه شرایط بد اقتصادی در پرداخت حق بیمه تعلل کردند که در این زمینه نیز مشکلاتی برای ما به وجود آمده است به طوری که حجم مطالبات بیمه‌ای باعث شده تا سازمان تامین اجتماعی از تمدید اعتبار دفترچه ای درمانی کارگران خودداری کند.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز در این کارخانه شاهد تعدیل نیرو و معوقات مطالبات کارگران بودیم. در این واحد صنعتی ۷۰ کارگر مشغول کارند با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، ورود مسئولان استانی و شهرستانی به این موضوع و حل مشکلات کارگران ضروری احساس می‌شود.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان