۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سازمان ملل; یمن بدترین نقطه کره زمین برای یک کودک است
کد خبر: ۲۶۸۷۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۷ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در پی تداوم جنایت‌های عربستان سعودی مطرح می‌شود؛

سازمان ملل; یمن بدترین نقطه کره زمین برای یک کودک است

یکی از مقامات سازمان یونیسف اوضاع وخیم کودکان در یمن را تشریح و این کشور را بدترین منطقه در جهان برای کودکان توصیف کرد.

سازمان ملل; یمن بدترین نقطه کره زمین برای یک کودک است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، پایگاه اینترنتی «وی‌او‌ای» در مطلبی نوشت: کشتی های حامل مواد غذایی هفته پیش به یمن وارد شدند. به گزارش خبرگزاری ها، یک کشتی حامل 6 هزار تن آرد مجوز توقف در بندر الحدیده یمن را دریافت کرد. سازمان برنامه جهانی غذا (شاخه کمک غذایی سازمان ملل) اعلام کرد محموله ای شامل حدود 27 هزار تن گندم روز یکشنبه وارد یمن شد. این محموله های غذایی بعد از حدود سه هفته محاصره طولانی مردم یمن از سوی عربستان سعودی و متحدانش، به دست مردم جنگ زده این کشور رسید. با این حال، سازمان های امدادی می گویند هنوز میلیون ها نفر از مردم این کشور، از جمله بسیاری از کودکان، در معرض خطر مرگ به دلیل گرسنگی شدید هستند.

سازمان ملل: یمن بدترین نقطه جهان برای یک کودک است

«گیرت کاپلاره»، مدیر بخش امور خاورمیانه ای یونیسف، اظهار کرد یمن یکی از بدترین نقاط کره زمین برای یک کودک است. وی از تمامی طرف های درگیر در جنگ یمن خواست تحت هیچ شرایطی مسیرهای ورود کمک های بشردوستانه به این کشور را مسدود نکنند. کاپلاره گفت: «من بار دیگر تقاضای خود را برای تمامی کسانی که قلبشان برای کودکان می تپد تکرار می کنم؛ ما را از کمک رسانی و تحویل آنچه نیاز مبرم و فوری کودکان این کشور است، منع نکنید.»

کاپلاره اظهار کرد بیش از 11 میلیون کودک یمنی نیازمند دریافت کمک های بشردوستانه هستند که این تعداد تقریبا شامل تمامی پسران و دختران این کشور است. وی برآورد کرد در هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل ابتلا به یک بیماری قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهد.

او اشاره کرد هواپیمایی حامل 1.9 میلیون دوز واکسن روز شنبه در فرودگاه بین المللی صنعا به زمین نشست. این واکسن ها برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی نظیر دیفتری، سل و مننژیت طراحی شده اند. با این حال، هنوز تجهیزات بیشتری برای کمک رسانی به کودکان این منطقه مورد نیاز است.

حدود 7 میلیون نفر در یمن دچار گرسنگی شدید هستند. بقای این افراد و ادامه زندگی آنها به دریافت کمک های بشردوستانه وابسته است؛ اما عربستان سعودی و متحدانش از 6 نوامبر به مدت سه هفته تمامی مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی را برای ارسال کمک های بشردوستانه به یمن مسدود کرد.

یکی از مقامات سازمان ملل اظهار کرد از سال 2015 تا کنون با آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن حدود 5 هزار کودک کشته یا زخمی شدند. 2.5 میلیون نفر نیز با آغاز جنگ از خانه و کاشانه خود آواره شدند. در هر حال، انسداد مسیر کمک های بشردوستانه بر وخامت اوضاع افزوده است. کمک های بشردوستانه فوری و ضروری از جمله آب آشامیدنی برای کنترل شیوع بیماری وبا بیشتر از هر چیز دیگر موردنیاز است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان