۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شجاعت و جسارت بسیجیان تهدید استکبارجهانی را خنثی کرده است
کد خبر: ۲۶۸۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۵ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

شجاعت و جسارت بسیجیان تهدید استکبارجهانی را خنثی کرده است

شجاعت و جسارت و جوانمردی بسیجیان جرأت دوباره تهدید و حمله به ایران اسلامی را از استکبار جهانی و همپیمانانش برای همیشه تاریخ سلب نموده است.

شجاعت و جسارت بسیجیان تهدید استکبارجهانی را خنثی کرده است
صبح قزوین ؛___کریم عاملی.

باید گفت؛ بسیج و بسیجی:
1- به آیه ی شریفه ی «... أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن ... «:(خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را [نيز] اطاعت كنيد) ایمان دارد وبدان عمل می‌نماید.

فرمان خداوند را برهر چیز و بر هرکاری مقدم می دارد و اطاعتش را برخود فرض می‌داند، نه برای دلخوشی این ونه برای دلخوشی آن خود را به زحمت می اندازد، بلکه تنها و تنها از فرامین الهی، انبیا و ائمه معصومین – علیهم السلام – و ولایت فقیه اطاعت می‌نماید، فرمان نایب امام زمان ( عج ) را برهر کس وبر هر چیز مقدم می‌شمارد ، تابع محض ولایت فقیه است، بسیجی وفاداری، ادب وجوانمردی را از پرچمدار کربلاحضرت ابوالفضل العباس (ع ) آموخته است زیرا تنها رسیدن به سعادت و ره یافته به راه هدایت را در پیمودن این مسیر دانسته و بارها وبارها عملاً پیروی ووفاداریش را به اثبات رسانده است؛

2- اخلاص در عمل دارد و آنچه را انجام می‌دهد بر اساس تکلیف و رضایت الهی است. او می داند که ماندگاری عملش در گرو اخلاص اوست، خالصانه در راه خدا قدم می‌گذارد و جاودانگی عملش را نیز با اخلاص پیوند می زند.به حدیث شریف نبی مکرم اسلام حضرت محمد ( ص ) ایمان دارد که آن حضرت فرمود: « تفاوت و برتری درجات مؤمنان بر یکدیگر به اخلاص است. »

اخلاص شهیدان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس ستودنی است. چه شهیدان بزرگواری که آرزویشان در گمنامی بود و از خداوند در خواست نمودند تا در گمنامی بمانند و نام ونشانی نداشته باشند ولی خداوند منان به پاس آن همه اخلاصشان آنان را جاودانه تاریخ نمود.

این است بهای اخلاص در عمل!
پیامبر گرامی اسلام ( ص ) در فرمایش دیگری فرموده اند: « خوشا به حال مخلصان؛ آنان چراغ‌های هدایتند و هر فتنه ی تیره ای به سبب آنان زدوده می شود.» پس بسیجی مواظب بوده و هست تا گوهر گران بهای اخلاص را به بهای اندک و ناچیز دنیا نفروشد.
 
3- غیرت دینی دارد و به آن می‌بالد؛ هر آنچه دارد در راه اعتلای کلمه توحید و اسلام ناب محمدی ( ص ) فدا می نماید.بسیجی بی تفاوت نیست، از معضلات ومنکرات جامعه در رنج است وبه راحتی از کنار آن عبور نمی‌کند، به اصلاح امور می پردازد. از روشنگری غافلان وبی خبران دریغ نمی ورزد ، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نمی کند و تا پای جان در این زمینه ایستادگی می‌کند، دلسوزانه به اسلام عزیز می اندیشد و در برپایی واجرای دستورات اسلام همت می‌گمارد.

تسامح و تساهل برایش درد آوراست و به شدت نسبت به آن برائت می‌جوید و بی تفاوتی را نوعی آفت می‌پندارد و درصدد رفع ودفع آن بر می آید. پیوسته بیدار است و تیز بین!

4 - شجاع است وشجاعت را در مکتب اسلام آموخته است، از رسول خدا ( ص )، از مولا امیر المؤمنین علی ( ع ) از سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین( ع ) آموخته است، درس مقاومت، فداکاری، پایمردی و جوانمردی را از نوجوانان رشید کربلا؛ حضرت علی اکبر( ع ) و حضرت قاسم( ع ) آموخته است. او دلی به وسعت دریا وقلبی آکنده و لبریز از ایمان به خدا دارد وبا نام ویا خدا دلش آرام و قرار دارد.

بسیجی شجاع است و شجاعت را از امام ورهبرش – بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران – حضرت امام خمینی ( ره ) که فرمود: « به والله ( به جدم ) قسم در تمام عمر جز خداوند متعال از کسی نترسیده ام » به ارث برده است. شجاعت و جسارت و جوانمردی بسیجیان جرأت دوباره تهدید و حمله به ایران اسلامی را از استکبار جهانی و همپیمانانش برای همیشه تاریخ سلب نموده است. 

5- به فرهنگ شهادت و ایثار ایمان دارد و رسیدن به آن را سعادت بزرگ می‌داند، روحیه شهادت طلبی بسیجیان جان بر کف است که چشم طمع دشمنان به خاک ایران اسلامی را کور کرده است.

بسیجی شهادت و فرهنگ شهادت را برای خود یک افتخاری بزرگ می‌داند و برای رسیدن به این قله معرفت و کمال شبانه روز تلاش می کند و به تربیت و تهذیب نفس خویش می‌پردازد.

بسیجی بر خلاف غافلان ومعاندان به اسلام و انقلاب که فرهنگ و گلواژه شهادت را فرهنگ خشونت می‌نامند یک فرهنگ با ارزش می‌شمارد.

بسیجی از آرمان و دینش تا پای شهادت می ایستدو لحظه ای هم شک وتردید به خود راه نمی‌دهد، او معتقد است هرآنچه نزد خداست باقی است و بقیه فانی، از این رو همه ی کارهایش برای رضایت الهی انجام می دهداو در مکتب قرآن اموخته است: « هرچه [ بر زمین ] است فانی شونده ( 26) و ذات با شکوه وارجمند پروردگارت باقی خواهد ماند(27 ) – سوره الرحمن » بسیجی از آقا ومولایش حضرت امام حسین علیه السلام – آموخت که چگونه پاسدار پاکی ها و فضایل انسانی باشد.

6- بصیرت دارد و آگاه به زمان، دشمن شناس است در غفلت وبی خبری بسر نمی برد، حضور به موقع در صحنه های مختلف از ویژگی های برجسته او است. او اجازه نخواهد دادتاریخ تکرار شود و مولا و رهبرش تنها بماند ! و عاشورا تکرار شود او با حضور فعالانه، آگاهانه، شجاعانه و به موقع خود در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی نفوذ بیگانه واجنبی را سد می نماید. بسیجی امروز در تمام صحنه‌ها حضور دارد در حوزه، در دانشگاه، در مدرسه، در کارخانه، در بازار.... ایفای نقش می نمایدو فرمایش حضرت امام خمینی (ره ) که فرمود : « اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردد...» را به منصه ظهور رسانده است....و دها وصدها ویژگی برجسته دیگر که در وجود بسیج وبسیجی نهادینه شده است.

در پایان توصیه و سفارش آن عزیز سفر کرده یاد آوری می‌گردد که فرمود : « ... و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت...» والسلام.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان