۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قصاب متخلف به جزای نقدی محکوم شد
کد خبر: ۲۶۸۶۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۵ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان بوئین زهرا؛

قصاب متخلف به جزای نقدی محکوم شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: یکی از قصاب‌های متخلف شهرستان که اقدام به کشتار غیر مجاز یک راس گوسفند کرده بود به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

 قصاب متخلف به جزای نقدی محکوم شد

دکتر مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیرو بازدیدهای مکرر از واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، همکاران این اداره پس از مشاهده کشتار غیر مجاز و اعمال قانون، پرونده تخلف قصاب متخلف را به مراجع قضایی ارجاع دادند که قاضی پرونده با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، نامبرده را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

وی افزود: با عنایت به اهمیت سیستم قضایی به تخلفات مرتبط با بهداشت و سلامت در جامعه، شاهد برخورد قاطع آنها در موارد تخلفات بهداشتی مرتبط با حوزه دامپزشکی هستیم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: یکی از قصاب‌های متخلف شهرستان که اقدام به کشتار غیر مجاز یک راس گوسفند کرده بود به پرداخت 15 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی تصریح کرد: علیرغم موارد مطروحه در جلسات مشترک با عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی، تذکرات و شکایات متعدد، هنوز هم شاهد هستیم عده ای سود جو، صرفا برای بدست آوردن سود بیشتر ، سلامت عموم مردم را به خطر می‌اندازند و علی رغم تاکید دامپزشکی بر کشتار دام در کشتارگاه - به دلیل نگهداری لاشه‌های کشتار شده برای بی اثر شده عامل بیماری تب کریمه کنگو و تامین شرایط بهداشتی کشتار  همچنان بر تخلف خود اصرار ورزیده و اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند.

این مسئول در پایان ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات به عموم مردم توصیه کرد از خرید گوشت‌های فاقد لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و به تاریخ انقضای درج شده روی لاشه‌ها دقت کنند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان