۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مانع‌تراشی برخی افراد در راستای اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه/ اجرای طرح رجیستری ۲ سال زمان می برد
کد خبر: ۲۶۸۶۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۵ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

وزیر اسبق ارتباطات:

مانع‌تراشی برخی افراد در راستای اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه/ اجرای طرح رجیستری ۲ سال زمان می برد

وزیر ارتباطات دولت دهم گفت: برخی افراد برای اجرای این طرح مانع‌تراشی کرده و التهاباتی ایجاد می‌کنند تا طرح به نتیجه نرسد اما دولت باید با تصمیم قاطع خود، این طرح را به سرانجام برساند.

مانع‌تراشی برخی افراد در راستای اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه/ اجرای طرح رجیستری ۲ سال زمان می برد
به گزارش سرویس اقتصادی   صبح قزوین ، محمد نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم  رجیستری را طرحی مناسب برای جلوگیری از قاچاق گوشی‌های تلفن همراه به کشور دانست و افزود: مجریان طرح باید مسیر واردات رسمی گوشی‌های تلفن همراه به کشور را برای واردکنندگان این حوزه تسهیل کنند؛ برای نمونه با کاهش مدت زمان ترخیص کالا از گمرک، می‌توان انگیزه‌ای ایجاد کرد تا سرمایه‌گذاری بیشتری برای جلوگیری از کمبود عرضه در بازار به وجود بیاید. 
وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت فعلی تلفن همراه پس از چند روز از اجرای این طرح، حباب است،گفت: بازار کشور ما در وضعیتی قرار دارد که به محض انجام یک اقدام مثبت، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.
 
به گفته وزیر اسبق ارتباطات این طرح به خوبی می‌تواند از ورود قاچاق گوشی‌های تلفن همراه به کشور جلوگیری کند که در نهایت به نفع منافع ملی کشور ما خواهد بود و منتفع اصلی نیز مردم هستند. 
 
*مانع‌تراشی برخی افراد در راستای اجرای طرح رجیستری
 
نامی با اشاره به اینکه برخی افراد منفعت‌طلب در راستای اجرای طرح رجیستری مانع‌تراشی می‌کنند، گفت: این افراد تلاش می‌کنند التهاباتی ایجاد کنند تا این طرح به نتیجه نرسد؛ درحالیکه دولت دوازدهم تصمیم قاطعی برای اجرای این طرح گرفته تا بتواند آن را به سرانجام برساند؛ با این شرایط، رجیستری قطعاً نتایج مثتبی خواهد داشت اگرچه که مقاومت‌هایی هم در طول مسیر وجود داشته باشد.
 
 وی با تاکید بر اینکه حمایت رئیس‌جمهور و هیات دولت فاکتور مهمی برای وزیر ارتباطات است، اظهار داشت: در واقع وزیر ارتباطات می‌تواند با پشتیبانی رئیس‌جمهور و سایر بخش‌های دولت، این کار را به نحو احسن انجام دهد.
 
وزیر ارتباطات دولت دهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این طرح در زمان وزارت شما به نتیجه نرسید، اذعان داشت: در اواخر دولت‌ها یک نابسامانی و تزلزلی در اجرا وجود دارد؛ ما این طرح را بررسی کردیم اما به علت کمبود زمان موفق به شروع اجرای آن نشدیم؛ چراکه اجرای این طرح حداقل دو سال فرصت نیاز دارد و وزیر جدید ارتباطات، زمان کافی را در اختیار دارد.
 
نامی عنوان کرد: در یک دهه گذشته، قاچاق سیر صعودی داشته و این موضوع آسیب‌های بسیار جدی به صنعت ما، به ویژه به بحث نوآوری و تولید محصولاتی با برندهای ملی وارد کرده است.
 
وزیر اسبق ارتباطات در پایان گفت: بنابراین نیاز است برای واردات گوشی‌های تلفن همراه به کشور، بازرسی و کنترل فنی صورت گیرد تا بتواند از آسیب‌هایی که به سلامت و نیز امنیت اطلاعات وارد می‌کند، جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان