۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استعفای سعد حریری تحت فشار سیاسی عربستان انجام شد
کد خبر: ۲۶۸۶۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۵ ساعت: ۸:۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

استعفای سعد حریری تحت فشار سیاسی عربستان انجام شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آرامشی که امروز لبنان دارد به دلیل حضور قدرتمند حزب الله و سیطره بر تحرکات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها است.

استعفای سعد حریری تحت فشار سیاسی عربستان انجام شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ مهدی فیاض کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تحولات اخیر لبنان و موضع‌گیری‌های سعدحریری در مقابل محور مقاومت و ایران اظهار کرد: اظهارات و موضع‌گیری‌های نخست وزیر لبنان مواردی است که رژیم عربستان به او دیکته کرده است.

وی افزود: وقتی سعدحریری در حالت فشار و حصر قرار می‌گیرد این طبیعی است که باید منویات عربستان را اجرا کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئله دیگر هم مربوط به فسادهای اداری شرکت‌های سعدحریری در عربستان است که حکام آل سعود از آن به عنوان اهرمی برای اجرای اهداف خود استفاده کرده‌اند.

فیاض ادامه داد: درواقع عربستان با تهدید سعد حریری در خصوص علنی کردن فسادهای اداری و سوءاستفاده از این موقعیت، در جهت اهداف خود برای هجمه به محور مقاومت و ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عربستان با این اقدامات به نوعی خود را وارد درگیری با ایران می‌کند افزود: عربستان به دلیل عدم موفقیت در جنگ‌های منطقه‌ای و سیاست‌های شکست خورده در صدد ایجاد درگیری‌های جدید است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست داعش و پیروزی محور مقاومت عنوان کرد: عربستان به هر چیزی چنگ می‌زند تا از اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ایران کم کند.

حزب‌الله آرامش را بر لبنان حاکم کرده است
فیاض تصریح کرد: تصور عربستان این است که با متشنج کردن اوضاع آرام لبنان بتواند ایران را به چالش بکشد و در حقیقت با نفوذ دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا فضای ناآرامی را در منطقه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه محور مقاومت و دولت لبنان نقش تعیین کننده را خواهد داشت گفت: دولت لبنان تجربه‌ اشغال این کشور توسط صهیونیست‌ها و آزادسازی آن به کمک حزب الله و نیروی مقاومت دارد.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: دولت لبنان با توجه به تجربه‌های نظامی که حزب الله و محور مقاومت اخیرا در منطقه به آن دست پیدا کرده است؛ می‌داند اگر بخواهد در مقابل نیروهای غربی که اهرم‌های فشار و بازوی عربستان هستند وا داده و کنار بکشد در حقیقت تیشه به ریشه خود زده است.

فیاض عنوان کرد: آرامشی که امروز لبنان دارد به دلیل حضور قدرتمند حزب الله و سیطره بر تحرکات سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها است.

وی در پایان افزود: اگر صهیونیست‌ها ذره‌ای احساس کنند نقش حزب‌الله تضعیف شده یقینا لبنان را آرام نمی‌گذارند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان