۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سلبریتی‌‌‌‌هایی که به جای الگوسازی الگو سوزی می‌کنند/ رنج‌‌های مردم زلزله‌‌‌‌‌‌زده لبخند زدن ندارد!
کد خبر: ۲۶۸۶۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۴ ساعت: ۱۶:۳۹ ↗ لینک کوتاه

تب سلفی "سلبریتی‌‌‌ها" در مناطق زلزله زده؛

سلبریتی‌‌‌‌هایی که به جای الگوسازی الگو سوزی می‌کنند/ رنج‌‌های مردم زلزله‌‌‌‌‌‌زده لبخند زدن ندارد!

در همه جای دنیا در زمان مشکلات و بحران‌‌های طبیعی چهره‌‌های مشهور و به اصطلاح"سلبریتی" برای کمک به مردم پیشقدم می‌شوند اما در کشورمان گویی برخی از این افراد بحران‌‌‌های طبیعی را محلی برای تفریح و گرفتن سلفی انتخاب می‌کنند.

سلبریتی‌‌‌‌هایی که به جای الگوسازی الگو سوزی می‌کنند/ رنج‌‌های مردم زلزله‌‌‌‌‌‌زده لبخند زدن ندارد!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، در جهان امروزی افرادی هستند که در بین آحاد مردم شناخته شده هستند و بیشتر مواقع زیر نظر مردم قرار دارند، در اصطلاح به این افراد "سلبریتی" می‌گویند. در واقع "سلبریتی" که در لغت به معنای ستاره و فرد مشهور است، دارای شخصیت و چهره‌ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم دنیاست که مربوط به حوزه فعالیت خودش می‌شود.

هر فرد تاثیرگذار، مشهور و شناخته شده‌ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ و... می‌تواند یک "سلبریتی "محسوب شود. 


سلبریتی‌‌‌‌هایی که به جای الگوسازی الگو سوزی می‌کنند/ رنج‌‌های مردم زلزله‌‌‌‌‌‌زده لبخند زدن ندارد!

ستاره‌ها این سلبریتی شدن را مدیون رسانه‌ها هستند که آن‌ها را به مردم دنیا می‌شناسانند و توجه و علاقه به سلبریتیها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و… در همه جای دنیا پدیده ی جذابی ، به خصوص برای نوجوانان و جوانان است.

در کشور ما هم چهره‌‌ها و شخصیت‌‌های کمی وجود ندارند؛ اخیرأ در زلزله‌‌ای که در کرمانشاه رخ داد، غم و اندوه تمام یک ملت را فرا گرفت و هرکسی در هر مقام و جایگاهی که بود برای کمک‌‌رسانی به همنوعان خود شتافت.

در این بین بعضی از سلبریتی‌‌ها هم راهی مناطق زلزله زده شدند تا بلکه بتوانند غم این مردم را کاهش دهند و با وجود اینکه برخی از این افراد نیت خیری داشتند اما عده‌‌ای نیز بودند که نمایان می‌کردند واقعا درد مردم را ندارند.

نمونه‌ی آن عکسی بود که از بازیگر جوانی با همراهانش در چادر یک پیر مرد منتشر شد؛ در این عکس پیرمرد به دوربین نگاه نمی‌‌کند چراکه در یک لحظه تمام زندگی خود را از دست داده و شاید عزیزان خودش را نیز از دست داده بود و در کنار این مرد داغ دیده سلبریتی کشور ما با همراهانش خنده‌‌هایی بر لب داشتند مرز انسانیت را شکافتند. این تنها یک نمونه از کارهای ناشایست سلبریتی‌‌های کشور ما است.

چهره‌‌های مشهور باید مورد اعتماد و وثوق مردم باشند

 جعفر ابراهیمیدر ارتباط با نقش سلبریتی‌‌ها در جامعه و برخی از حوادث اظهار داشت: ما سه حوزه داریم که اگر در آن سه حوزه بحران اتفاق افتد اعتماد مردم کاهش یافته و آن سه حوزه با بحران مشروعیت مواجه می‌‌گردد به طوری که در آن بحران وظیفه اصلی یک نهاد را یک نفر از شهره‌‌ها یا NJO های قابل اعتماد و شناخته شده در سطح ملی یا منطقه‌‌ای بر عهده می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: مثلا در زلزله کرمانشاه اعتماد مردم به نهادهای رسمی با بحران مشروعیت مواجه گردید و وظیفه اصلی کمک رسانی آن نهادها را افراد و NGOها بر عهده گرفتند.

این کارشناس مسایل اجتماعی متذکر شد: در کل خود بحران مشروعیت برخی سازمان‌‌ها و سلب اعتماد اجتماعی تبدیل به بحران هویت در ساختار اداری سازمانی گشته است لذا افرادی در جامعه صاحب نام و خوشنام وظایفی را بر عهده می‌گیرند که از منظر حوزه سیاسی در آینده خود این پدیده خوش یوم اما نابهنجار خطرناک خواهد بود و به عبارتی به فاصله بیشتر دولت و ملت خواهد انجامید.

وی افزود: مانند کودکی می‌‌ماند که والدین همیشه قول داده و بدقولی کرده‌‌اند اما در بار اخر حتی والدین حاضر به انجام قول خود هستند اما کودک دیگر باور خود به والدین را از دست داده است.

از درد مردم نمی‌توان سوءاستفاده کرد

به نظر می‌رسد برخی از سلبریتی‌‌ها دغدغه مردم را ندارند بلکه هدف اصلی آنها رسیدن به مقصود خودشان است نه کمک واقعی به مردم، برخی از هنرمندان ما فرزندان زمان نیستند و چون زندگی و معیشتی جدایی از عموم مردم دارند درکی از غم ها و دغدغه های مردم ندارند.

هرکسی که بخواهد از بدبختی و رنج مردم سوءاستفاده مادی یا معنوی کند پست و حقیر است اما بدتر از آن‌‌ها کسی است که از این افراد دفاع می‌کند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان