۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آتش‌سوزي سطل زباله و ضايعات بیشترین حوادث در آبان ماه+تصاویر
کد خبر: ۲۶۸۶۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۴ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل آتش نشانی قزوین خبرداد:

آتش‌سوزي سطل زباله و ضايعات بیشترین حوادث در آبان ماه+تصاویر

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در آبان ماه امسال در ۲۵۱ عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند که آتش سوزي سطل زباله و ضايعات جزو بیشترین حوادث بود.

آتش‌سوزي سطل زباله و ضايعات بیشترین حوادث در آبان ماه+تصاویر
ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در آبان ماه سال 1396، آتش نشانان را به 251 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

وي افزود: عمليات‌هاي انجام شده در این مدت مربوط به تصادف یا واژگوني خودرو 15 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 12 مورد، حريق خودرو 5 مورد، افکن زمین و ريزش چاه 5 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 21 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 23 مورد، نشت گاز منوکسید کربن 6 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 10 مورد، آتش سوزي سطل زباله و ضايعات 38 مورد، حریق باغ 32 مورد، حریق علف‌های هرز 17 مورد، 12 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 55 مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

با توجه به اینکه بررسی آمارهای چندسال اخیر سازمان آتش نشانی قزوین نشان می دهد بیشترین علت بروز حوادث گازگرفتگی نقص در سیستم دودکش وسایل حرارتی می باشد لازم است تمامی شهروندان در زمان استفاده از تجهیزات گرمايشي توصیه های ایمنی را رعایت کرده و در خصوص استاندارد بودن بخاری ها و تخلیه کامل گاز سمی منوکسید کربن از طریق دودکشها اطمینان لازم را کسب کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین رعايت توصيه هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث بسیار موثر دانست و تاكيد كرد؛ حوادث ناشي از گاز گرفتگي از آن دسته حوادثي هستند که تنها با کمي دقت و توجه مي توان از بروز آن جلوگيري کرد و هرگونه سهل انگاری و بي احتياطي در رعايت اصول ايمني مي تواند عواقب جبران ناپذيري را در پي داشته باشد.

وی در پایان افزود: از شهروندان انتظار داريم از اشغال كردن بي مورد شماره تلفن 125 آتش نشاني جداً خودداري كرده و در زمان وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردي، با شماره 125 سازمان آتش نشاني تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان