۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دانشجو باید یک مرجع اجتماعی و عنصر فکری باشد
کد خبر: ۲۶۸۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیر مسئول روزنامه جوان:

دانشجو باید یک مرجع اجتماعی و عنصر فکری باشد

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: تعریف امام راحل از دانشجو یک عنصر متعالی فکری و یک مرجع اجتماعی است.

دانشجو باید یک مرجع اجتماعی و عنصر فکری باشد
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ عبداالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) در نخستین جلسه تداوم طرح ولایت دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: روز تشکیل بسیج دانشجویی از لحاظ هویتی برای شما دانشجویان مهم ترین روز است و امام راحل این افتخار بزرگ را نصیب دانشجویان کرده است.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) از سالیان پیش جنگ نرم را درک کرده و متوجه شده بود چراکه پس از پایان جنگ نظامی بسیج طلاب و دانشجویی را که مرکز و مرجع فکری، اجتماعی و علمی است را بنیان گذاری کردند.
مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به تحلیل امام خمینی(ره) در رابطه با دانشجویان، بیان کرد: تعریف امام راحل از دانشجو یک عنصر متعالی و فکری و یک مرجع اجتماعی است.

گنجی با اشاره به وظایف دانشجویان بسیجی از دیدگاه امام راحل گفت: حل مسائل اعتقادی بسیجیان به عهده دو پایگاه بزرگ یعنی بسیج طلاب و بسیج دانشجویی است.

وی ادامه داد: بسیج طلاب و دانشجویی باید برای بسیاری از اقشار بسیج مرجع باشد و از این مرجعیت دفاع کند و آن را از دست ندهد.

این مسئول با اشاره به نکته مهم در فضای مجازی بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی با توجه به حجم ایجاد مطالب گسترده و شبهه‌افنکی‌ها کار دانشجویان بسیجی را سخت‌تر کرده‌اند.

گنجی خاطرنشان کرد: با وجود ارائه مباحث اسلامی در غالب‌های غربی همچون اسلام آمریکایی که امروزه در جهان به وجود آمده است لازم است تا دانشجویان اسلام ناب محمدی را شناخته و ترسیمی از چارچوب‌های اسلام واقعی در ذهن خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنا به گفته امام راحل دانشگاه‌ها باید محلی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب باشد و این دفاع، باید دفاع فکری باشد و تاسف برانگیز است اگر دانشجویی در کلاس، نفی به اصول و اعتقاداتش شود و به دلیل نمره و پاس کردن آن درس سکوت کند و از اعتقاداتش دفاع نکند.

مدیر مسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجیان جهان اسلام دو مفهوم مهمی بودند که امام راحل پس از جنگ این واژه‌ها را به کار بردند و فرمودند "جمهوری اسلامی با تمام توان خود برای احیای هویتی اسلامی مسلمانان سرمایه گذاری می‌کند" و این سخن یکی از آرمان‌های امام (ره) بود.

گنجی ادامه داد: معتقدیم که داعش دشمنی بود که زمینه ساز تحقق این آمار امام خمینی(ره) شد و ما فکر نمی‌کردیم به این زودی سرزمینی پیدا شود که مریدان امام و کسانی که به دنبال آرمان‌های آن بودند در میدان مبارزه‌ای قرار بگیرند که پاکستانی‌ها، افغانی‌ها، آذربایجانی‌ها، سوری‌ها و لبنانی‌ها به عنوان یک لشگر و در یک جبهه بر علیه دشمنان اسلام بجنگند.

وی شرط ورود به میدان‌های عمق بخشی انقلاب اسلامی را از دیدگاه مقام معظم رهبری را اینگونه بیان کرد: هرگاه از درون احساس تکلیف کردید ، توان، عزم و اراده را نسبت به انجام موضوعی در خودتان دیدید و نیز کاری را بدون اینکه مزدی دریافت کنید انجام دادید وارد عرصه فعالیت در جهت رشد و بالندگی انقلاب شوید.

این مسئول با اشاره به تاثیرگذاری اصول و روش زندگی شهدای اسلام در جهان، اظهار کرد: الگوی زیست مسلمانان بسیار مهم است و برای تبیین آن لازم است که زندگینامه شهید چمران و امام راحل مطالعه شود و به عنوان الگویی برای مسلمانان قرار بگیرد.

مدیر مسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: بسیج یک الگوی ناب زیستی اسلامی است و با توجه به اینکه الگوها با توجه به زمان تغییر می‌کنند یک جوان بسیجی باید بتواند مانع چنین تغییراتی شود.

انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان