۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اصل مذاکرات در صحنه میدانی بود
کد خبر: ۲۶۸۶۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

اصل مذاکرات در صحنه میدانی بود

جبهه مقاومت نقش محوری در به دست آمدن پیروزی‌های اخیر در مسیر نابودی داعش داشت و کام مردم منطقه را شیرین کرد.

اصل مذاکرات در صحنه میدانی بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در روزنامه جام جم نوشت: در حال حاضر به رغم این که بساط داعش از نظر انسجام و نیروی نظامی برچیده شده است باید همچنان در نظر داشته باشیم که آمریکا، اسرائیل و عربستان باقیمانده داعش را رها نخواهند کرد چرا که قصد دارند منطقه را در آتش نگه دارند تا از این طریق آمریکا سلاح‌ها را به فروش رسانده و همچنین با درگیر نگه داشتن نیروهای متعهد، اسرائیل آسوده‌خاطر باشد البته تکلیف عربستان هم در این ارتباط مشخص است؛ زیرا در خدمت این کشورهاست و باید منابع مالی آنها را تامین کند.

در ارتباط با مذاکرات دیروز سوچی که میان روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه برگزار شد، باید به این نکته اشاره کنم که اصل اتفاق در صحنه میدانی بود، اما در هر صورت انجام چنین مذاکراتی برای مشخص کردن خط‌مشی در جهت چگونگی ساماندهی باقیمانده‌های گروه‌های تروریستی در سوریه است تا به این ترتیب مردم و حکومت سوریه بتوانند به زندگی عادی خود ادامه بدهند. در عین حال باید توجه داشته باشیم که انجام هماهنگی‌هایی بعد از عملیات اصلی که قدرت جبهه مقاومت به طور کامل نشان داده شده ضرورت دارد.

نکته دیگر این است که نیروهای مردمی در طول چند سال مبارزه علیه داعش، نقش مهمی را ایفا کردند. به واسطه عملیات نیروهای جبهه مقاومت در ابوکمال با فرماندهی واحد، شر داعش از تمام منطقه جنوب فرات برچیده شد و آنها به صورت پراکنده در شمال فرات قرار دارند که ارتش سوریه کار آنها را یکسره و نابودشان خواهد کرد.

عملیات میدانی نقش بسیار مهمی در نابودی داعش و پیروزی های اخیر داشت، در سال 93 جلسه‌ای در اردن بود که ‌آمریکا، اسرائیل، انگلیس، قطر، امارات، اردن، اقلیم کردستان و حتی بعثی‌های عراق حضور داشتند که تصمیم به حمله به عراق گرفته شد تا در نهایت سوریه و عراق را تجزیه کنند، آنها با این شعار به عراق حمله کرده و موصل را گرفتند. زمانی که در 35 کیلومتری مرز ایران قرار گرفتند.

رهبر معظم انقلاب با تدبیر هوشمندانه به نیروهای مسلح فرمان دادند در خاک عراق بگویید با ما طرف هستید و از آن‌طرف هم آیت‌الله سیستانی فراخوان دادند، از این مرحله به بعد بود که عملیات‌ها طراحی شد و در عراق و سوریه و در نهایت بر اثر یک فرماندهی و با حضور حشد شعبی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و عملیات‌ها علیه جریان تکفیری با موفقیت انجام شد.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان