۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قرارداد تجهیز۱۵۰واحد مسکونی به پنل خورشیدی امضا شد/ درآمد ۸ میلیون ریالی برای مددجویان قزوین
کد خبر: ۲۶۸۵۹۹ نویسنده: اکبری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۲ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال کمیته امداد استان:

قرارداد تجهیز۱۵۰واحد مسکونی به پنل خورشیدی امضا شد/ درآمد ۸ میلیون ریالی برای مددجویان قزوین

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین گفت: برای تجهیز ۱۵۰واحد مسکونی به پنل خورشیدی با شرکت توزیع برق استان قرارداد منعقد شده است که در حال آماده سازی کارها هستند.

قرارداد تجهیز۱۵۰واحد مسکونی به پنل خورشیدی امضا شد/ درآمد ۸ میلیون ریالی برای مددجویان قزوین
اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای پروژه نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مددجویان تحت پوشس کمیته امداد امام راحل اظهار کرد: از ابتدای اجرای این پروژه تاکنون ۳۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام راحل به پنل خورشیدی مجهز شدند.

وی افزود: ۲۰واحد مسکونی دیگر هم تا ۲هفته آینده به پنل خورشیدی مجهز می‌شود که تاکنون حدود۲۰ درصد از آن اجرایی شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین اضافه کرد: همچنین برای تجهیز ۱۵۰واحد مسکونی به پنل خورشیدی با شرکت توزیع برق استان قرارداد منعقد شده است که در حال آماده سازی کارها هستند.

طلب۵۰میلیون تومانی مددجویان بابت فروش برق
اکبری ادامه داد: طبق قراردادی که برای فروش برق تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی نصب شده در پشت بام منازل مددجویان با سازمان انرژی‌های پاک منعقد شده است تاکنون این طرح برای مددجویان حدود۲۵ میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین این مددجویان حدود ۵۰ میلیون تومان بابت برقی که فروخته اند، طلبکار هستند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین تصریح کرد: براساس این قرارداد برق تولیدی پنل‌های خورشیدی مددجویان به مدت ۲۰ سال و به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان توسط شرکت توزیع برق خریداری می‌شود.

اکبری گفت: این نیروگاه‌ها در واقع نیروگاه‌های ۵کیلووات فتوولتاییک خانگی است که با هزینه ای بین ۲۵تا ۲۷ میلیون تومان از محل وام‌های قرض الحسنه ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: مددجویانی که دارای منازل مسکونی استاندارد با اسکلت آهنی یا بتنی و ساخته شده بر اساس مقررات ساختمان سازی هستند، می‌توانند نسبت به اجرای این پروژه اقدام کنند.

این مسئول افزود: این نیروگاه در فضایی بین۷۰تا ۱۰۰ متری روی پشت بام منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام راحل راه اندازی می‌شود.

نیروگاه‌های خانگی بین ۷۵۰ تا۸۵۰ هزارتومان در ماه درآمدزایی دارد
اکبری خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی به طور میانگین روزانه ۳۰ کیلووات از محل انرژی خورشیدی برق تولید می‌کنند که درآمدی بین ۷۵۰ تا۸۵۰ هزارتومان در ماه درآمدزایی دارد.

وی عنوان کرد: خانواده‌هایی که این پروژه را اجرا کرده اند بعد از یک پروسه ۶ ماه تا یک سال به خودکفایی رسیده و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین افزود: پنل‌های نصب شده دارای گارانتی۱۰ ساله و وارانتی ۲۵ساله است و اینورتورهای نصب شده هم تا۵ سال گارانتی دارد.

اکبری اضافه کرد: علاوه بر آن نیروگاه‌های مذکور تحت پوشس بیمه حوادث و سرقت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های فتوولتاییک مذکور در برابر قدرت فشار باد تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت مقاومت دارد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین عنوان کرد: طرح مذکور طی یک برنامه تحقیق و توسعه در نقاط مختلف استان در ابتدا به صورت یک مورد پایلوت اجرا و پس از دریافت نتایج رضایت بخش، توسعه یافت.

بازپرداخت تسهیلات نیروگاه خانگی ۵سال است
اکبری تصریح کرد: پنل‌های به کار گرفته شده در نیروگاه‌های خانگی مذکور به فضای ۴۰متری نیاز دارند که با محاسبه حریم دور پنل‌ها جهت سرویس دهی این فضا بدون سایه اندازی باید ۷۰ متر باشد.

وی گفت: در حال تحقیق روی پنل‌های بشقابی هستیم که با تغییر زاویه خورشید تغییر جهت می‌دهند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان قزوین یادآور شد: تسهیلاتی که برای این پروژه در نظرگرفته شده به صورت قرض الحسنه بوده و اقساط آن بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که بازپرداخت آن هم ۵ سال است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان