۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نیازسنجی در وقف‌های جدید امری ضروری است
کد خبر: ۲۶۸۵۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۱۳:۳۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نیازسنجی در وقف‌های جدید امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش یاوران وقف با بیان اینکه نیازسنجی در وقف‌های جدید امری ضروری است، گفت: وقف‌های جدید مطابق با نیازهای روز جامعه باشد.

نیازسنجی در وقف‌های جدید امری ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش یاوران وقف که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان قزوین برگزار شد، با تأکید بر اینکه وقف باید با هوشمندی و در راستای حل مشکلات جامعه قرار بگیرد، اظهار کرد: از گذشته وقف‌ها با هوشمندی انجام می‌شده و امروز هم باید تلاش کنیم تا وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز مردم قرار گیرد.

وی نیازسنجی در انجام وقف‌های جدید را امری لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید مورد توجه وقف‌های جدید قرار گیرد، عرصه بهداشت و درمان است و باید تلاش کنیم تا وقف‌های جدید در این عرصه‌ها انجام شود و گره از مشکلات مردم باز کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه جامعه را نیازمند آگاهی بیشتر از مسائل شرعی و فقهی وقف دانست و تأکید کرد: مردم اهمیت ویژه‌ای به آیات قرآن، احادیث و روایات قائل هستند و اگر در بیان حقایق فقهی در حوزه وقف کوتاهی صورت نگیرد، شاهد ترویج و توسعه هر چه بیشتر این امر مهم دینی در جامعه خواهیم بود.


امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید محصول و کارآمدی وقف با جدیت بیشتری اطلاع‌رسانی شود، افزود: آگاهی جامعه از ثمرات وقف در ترویج این امر مهم دینی بسیار مهم و ضروری است و در این راستا ائمه جمعه، حوزه‌های علیمه، ائمه جماعات و رسانه‌ها رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری مدرسه فیضیه به عنوان یکی از موقوفات اشاره و یادآور شد: امام خمینی (ره) شاگرد مدرسه فیضیه بودند و رهبری که امروز مستضعفان عالم چشم امید به ایشان دارند نیز تربیت شده مکتب امام راحل هستند و اینها بخشی از برکات وقف مدرسه فیضیه است.

عابدینی گفت: بزرگان دین ما جان و مال خود را وقف ترویج ارزش‌های اسلامی کردند و ما نیز به تأسی از آن‌ها باید ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای حوزه وقف قائل باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان