۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۵۰۰ واحد تخریبی در گیلانغرب برای بازسازی شناسایی شد
کد خبر: ۲۶۸۵۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

توسط بنیاد مسکن قزوین؛

۱۵۰۰ واحد تخریبی در گیلانغرب برای بازسازی شناسایی شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی که باید توسط بنیاد مسکن استان بازسازی و احداث شوند، شناسایی شده است.

۱۵۰۰ واحد تخریبی در گیلانغرب برای بازسازی شناسایی شد
مجید کشاورز مهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات ارزیابی از میزان خسارات مناطق زلزله زده غرب کشور به زودی پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه بازسازی 209 روستا با چهار هزار واحد و یک شهر با حدود 6 هزار واحد در شهرستان گیلانغرب برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده است،اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل به عنوان یکی از استان های معین به مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافته اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با بیان اینکه میزان واحدهای احداثی در داخل شهر بسیار کم است، ادامه داد: حدود یک هزار واحد در مناطق شهری مورد ارزیابی قرار داده شده است که حدود 95 درصد آنها سالم یا تعمیری هستند.

وی با بیان اینکه 60 نیروی کاری از قزوین شامل کارشناس،ارزیاب و راننده به همراه 30 ماشین سنگین در شهرستان گیلان غرب مستقر هستند، افزود: ستاد مدیریت بحران با توجه به برودت هوا و نیاز به تسریع در خصوص ارزیابی واحدها تصمیم گرفت حدود 60 خودرو سنگین دیگر را به منطقه اعزام کند و همچنین مقرر شد نظام مهندسی نیز 20 کارشناس را برای ارزیابی سریع تر میزان خسارات به استان کرمانشاه بفرستد.

کشاورز همچنین گفت: همزمان با اتمام عملیات ارزیابی، بازسازی و تعمیر واحدهای شهری و روستایی در گیلانغرب آغاز می‌شود و تا آخر هفته آمار نهایی میزان تخریب،برنامه بازسازی و لیست تسهیلات بانکی تحت پوشش استان اعلام می‌شود.

وی افزود: برای احداث و بازسازی منازل حادثه دیده در مناطق شهری 350 میلیون ریال وام و 60 میلیون ریال به صورت بلاعوض و در مناطق روستایی نیز 250 میلیون ریال وام به همراه 50 میلیون ریال به شکل بلاعوض از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: خدمات فنی، نظارت در ساخت، صدور پروانه و مدیریت ساخت نیز با هزینه‌های دولت صورت می‌گیرد و امیدواریم هرچه سریع تر شاهد اتمام عملیات بازسازی و احداث باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان