۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تاج زاده; سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی; داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی; راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر
کد خبر: ۲۶۸۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

بازخوانی ناتوانی اصلاح طلبان در فهم منافع ملی و امنیت؛

تاج زاده; سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی; داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی; راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر

حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی بودند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور داشتند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموختند.اما در کنار این شناخت صحیح از منافع و امنیت ملی ، اصلاح‌طلبانی در داخل کشور پیدا می‌شدند که با سخنانی عجیب در پازل دشمنان بازی ;کرده و به تضعیف نیروهای مقاومت می‌پرداختند.

 تاج زاده; سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی; داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی; راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،دو ماه از وعده حاج قاسم سلیمانی برای نابودی داعش نگذشت که انتشار خبر آزادی شهر بوکمال مهر تائیدی شد بر تحقق آن. جاذبه خون شهید حججی و سایر شهدای مدافع حرم از سردار حسین همدانی گرفته تا مصطفی صدرزاده، به حدی بود که امروز نابودی داعش و آوارگی اندک باقی‌ماندگانش در صحراهای مابین عراق و سوریه را جشن بگیریم.
 
حاج قاسم سلیمانی و یارانش نماد کسانی بودند که به حق شناخت صحیحی‌‌ از امنیت ملی کشور داشتند و رمز پیشرفت را با اتخاذ راهکار صحیح مقاومت به دیگران نیز آموختند.
 
اما در کنار این شناخت صحیح از منافع و امنیت ملی ، اصلاح‌طلبانی در داخل کشور پیدا می‌شدند که با سخنانی عجیب در پازل دشمنان بازی کرده و به تضعیف نیروهای مقاومت می‌پرداختند. 
 بازخوانی این سخنان که در ادامه می‌آید، در زمانی که این پیروزی بزرگ نصیب رزمندگان جبهه مقاومت شده می‌تواند تجویزهای غلط و مسیرهای انحرافی را بیش از پیش برای مخاطبان تبیین کند.

 تاج زاده: سوریه هم برجام می خواهد!/ خاتمی: داعش برای ایران خطر ندارد، مخالف حضور نظامی هستم!/ کرباسچی: راه حل سوریه مذاکره است نه مقاومت + فیلم و تصاویر
 
 
سخنرانی کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در افتتاحیه ستادانتخاباتی حسن روحانی در اصفهان،  9 اردیبهشت 96
 
کرباسچی 1.mp4 |
 
دانلود فیلم 
 
«نزنید این حرف‌ها را؛ غیرت دینی آیا این است که به اسم حالا دفاع از حرم و این‌ها . آقا جان ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه این‌جا صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم شود. شیعیان آن‌جا تقویت بشوند. ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن این‌ها حاصل می‌شود. این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکنه می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند. مگر ما این جوان‌های عزیز را از سر راه آوردیم همینطوری بفرستیم تا شهید شوند. ما دلمان می‌سوزه که جوان‌هایمان چرا باید شهید بشوند. چرا مردم باید کشته بشوند»
 
ویدیو منتشر شده از محمدرضا خاتمی عضو شورای مرکزی حزب مشارکت و نائب رئیس مجلس ششم؛ تیر 96: 
 
محمد رضا خاتمی.mp4 |
 
دانلود فیلم 
 
«اصولاً اصلاح‌طلبان معتقدند که راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد. مسئله اصلی این است که آیا حضور نظامی ما در سوریه منطقی و قابل قبول است یا نه؟ از نظر اصلاح‌طلبان این حضور نظامی خیلی معنا ندارد. البته این تبلیغات و شعار وجود دارد که اگر ما آن‌جا نجنگیم باید با آن‌ها در شیراز و اصفهان بجنگیم. البته من نمید‌انم این چقدر واقعیت داشته باشد. بالقوه داعش برای همه خطرناک است اما به علت تفاوت‌های زبانی، مذهبی و روشنفکری ایران خیلی امکان نفوذ آن‌ها در کشور وجود ندارد.»
 
مصطفی تاج زاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات،  در پاسخ به سوالی درباره راه‌حل برون رفت از جنگ سوریه؛ آبان 95:
 
 
 
« مثل برجام رفتار کنیم. با قدرت‌ها بنشینیم و به توافق برسیم که این داستان، فاتح نظامی ‌ندارد. اسد نمی‌تواند مخالفان مسلح خود را نابود کند. آنها نیز نمی‌توانند اسد را به زیر بکشند. پس باید مذاکره کنند که چگونه می‌توانند به توافقی برسند که حداقل خواست‌های همه را پوشش دهد.»






انتهای پیام/1404

منبع: رجا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان