۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا حاج قاسم در نامه‌اش به نقش روسیه اشاره نکرد؟
کد خبر: ۲۶۸۵۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

عبدالله گنجی پاسخ داد:

چرا حاج قاسم در نامه‌اش به نقش روسیه اشاره نکرد؟

جریان تکفیر برای مبارزه با روسیه در عراق و سوریه راه اندازی نشد.لذا جنس وتلقی ما از پیروزی با تلقی روسها متفاوت است.ایرانی ها؛عراقی ها،سوریها؛لبنانی ها؛ افغانی ها و پاکستانی ها سر کسانی را کوبیدند که آمده بودند آنان را نابود کنند و این شامل حال روسها نمی شود.

چرا حاج قاسم در نامه‌اش به نقش روسیه اشاره نکرد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  عبدالله گنجی:برخی سئوال می کنند چرا حاج قاسم در نامه اش به مقام معظم رهبری به  نقش روسیه اشاره نکرده است؟

با دقت در متن نامه ایشان پاسخ روشن است. متن زیر را ببینید تا توضیح آن:

"[اینجانب] به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم "

1-ایشان به نمایندگی از مجاهدان گمنام و... این نامه را می نویسد نه به عنوان نمایندگان دست اندرکاران مسائل سوریه.

2- از طرف کسانی می نویسد که:"برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات جان خود را فدا کردند"بنابراین ادبیات مذکور درون دینی است و شامل حال روسها نمی شود.نوامیس مسلمانان و مقدسان آنان برای روسیه موضوعیت ندارد هدف آنان چیز دیگری بوده است.

3- جریان تکفیر برای مبارزه با روسیه در عراق و سوریه راه اندازی نشد.لذا جنس وتلقی ما از پیروزی با تلقی روسها متفاوت است.ایرانی ها؛عراقی ها،سوریها؛لبنانی ها؛ افغانی ها و پاکستانی ها سر کسانی را کوبیدند که آمده بودند آنان را نابود کنند و این شامل حال روسها نمی شود.

4-هر چند زحمات روسها و کمک آنان در  جای خود قابل تقدیر است اما کشته های بسیار اندک آنان "سرباز گمنام" نمادین هستند .ولی در قاموس اسلام و تشیع:" همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان  و دار الشفای آزادگان خواهد بود" .که شهید حججی نمونه آن است و این دنیای دل دادگی است.دنیای روسها صرفا مبتنی بر منافع ملی است . در قاموس آنان مفاهیمی همچون عشق به اهل بیت و مدافعان حرم  قابل فهم نیست.




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان