۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرورش بوقلمون را با تسهیلات بسیج سازندگی آغاز کردم/ برای ۴ نفر اشتغال‌زایی شد
کد خبر: ۲۶۸۵۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۹/۱ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

كارآفرين قزويني:

پرورش بوقلمون را با تسهیلات بسیج سازندگی آغاز کردم/ برای ۴ نفر اشتغال‌زایی شد

كارآفرين قزويني كه در هر دوره به طور ميانگين ۵۰ ميليون تومان درآمد دارد گفت: بعد از ۳۰ سال كار طعم كار كردن شيرين را چشيدم. بازنشستگي موجب شد تا بيشتر تلاش كنم.

پرورش بوقلمون را با تسهیلات بسیج سازندگی آغاز کردم/ برای ۴ نفر اشتغال‌زایی شد
حسین حسینی کارآفرین قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ درباره پرورش بوقلمون گفت: با گذشت 30 سال از دوره کاری خود تازه متوجه شیرینی کار کردن شده ام و با قدرت هرچه بیشتر به راه خود ادامه خواهم داد.

وی در تشریح روند کار خود اظهار کرد: پرورش معمول بوقلمون گوشتی (جنس نر) به مدت ۴ ماه صورت می‌گیرد که بعد از این مدت و با رعایت استانداردهای لازم وزن بوقلمون به ۱۳ الی ۱۶ کیلو (بسته به نژاد و رعایت استانداردهای پرورش) می‌رسد، پس از رسیدن بوقلمون به این وزن آماده ارسال به کشتارگاه است.

این کارآفرین قزوینی به متغیر بودن درآمد خود اشاره کرد و گفت: درآمد حاصل از فروش بوقلمون متغیر است؛ زیرا در یک فصل خرید جوجه بوقلمون ارزان و در یک فصل گران است.

وی اضافه کرد: فروش بوقلمون در فصول مختلف، متفاوت است اما می‌توان گفت به طور میانگین هم اکنون که سرمایه در گردش یک دوره بالای 150 میلیون تومان است، 50 میلیون تومان سود بدست می‌آید.

حسینی افزود: وقتی که بازنشسته شدم برای کارآفرینی و کسب درآمد بیشتر به فکر پرورش بوقلمون افتادم و در سال 1391 با ساخت مکانی که در شهرستان بوئین زهرا داشتم و دریافت وام از سازمان بسیج سازندگی، توانستم کار خود را آغاز کنم.

وی عنوان کرد: هم اکنون برای 4 نفر شغل ایجاد کرده ام و سالانه در حدود 50 تن بوقلمون پرورش داده و روانه کشتارگاه می‌کنم.

این کارآفرین قزوینی رمز موفقیت در کار خود را صبر دانست و اذعان کرد: صبر در این کار رکن اصلی پیشرفت است و نمی‌توان برای بالا رفتن از پله‌های ترقی از آسانسور استفاده کرد و باید مو به مو و گام به گام در این راه جلو رفت تا به موفقیت رسید.

وی در پایان عنوان کرد: جوانان در این وضعیت اقتصادی باید کمر همت را بسته و روی پای خود بایستند و به دنبال کارهای اداری و دولتی نباشند و با توکل به خدا و مشورت با بزرگان اقتصادی کار خود را شروع کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان