۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پیکر مطهر شهید "مدافع‌حرم" در قزوین تشییع می‌شود
کد خبر: ۲۶۸۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳۰ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته بسیج؛

پیکر مطهر شهید "مدافع‌حرم" در قزوین تشییع می‌شود

همزمان با هفته بسیج، پیکر مطهر شهید مدافع‌حرم روح‌الله رحیمی در قزوین تشییع می‌شود.

پیکر مطهر شهید "مدافع‌حرم" در قزوین تشییع می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی، متولد 1377، مجرد، از اتباع افغانستان و اهل چوبیندر می‌باشد، وی 3 سال است که از لشگر فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه حضور داشته که طی هفته گذشته حین درگیری با تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است.

همزمان با هفته بسیج، پیکر مطهر شهید مدافع‌حرم روح‌الله رحیمی، پنجشنبه، دوم آذر ماه سال جاری ساعت 9:30 صبح، از امامزاده اسماعیل(ع) به سمت امامزاده حسین(ع) تشییع و در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالله عالمی، از مبلغین افاغنه حوزه علمیه و شوهر عمه شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی با اشاره به اینکه شهید روح‌الله رحیمی 19 ساله بود، گفت: وی از زمانی که به ایران آمدند کار نکردند و گفتند باید با تیپ فاطمیون در جبهه مقاومت سوریه حضور یابم و با تکفیری‌ها مبارزه کنم.

وی افزود: به شهید گفتم شما جوان هستید و آموزش ندیدید وی پاسخ داد ابتدا آموزش‌های لازم را می‌گذرانم و سپس عازم می‌شوم.

عالمی با بیان اینکه 3 سال است که شهید رحیمی در جبهه مقاومت سوریه حضور دارد و با تکفیری‌ها مبارزه می‌کند، گفت: در آخرین مرخصی، از شهید خواستیم که بیشتر پیش ما بماند و بعد برود که پاسخ دادند تا انتقام خون شهید مدافع حرم محسن حججی‌ها را نگیرم آرام نمی‌نشینم، یک شب ماند و دوباره عازم جبهه شد.

وی افزود: این شهید نه اولین و نه آخرین شهید مدافع حرم خواهد بود و همچنان جوانان انقلابی در برابر کفر مبارزه خواهند کرد و در این راه جان خود را فدا می‌کنند.

عالمی با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه "اسلام مرز ندارد"، گفت: در دفاع از دین اسلام همه مسلمانان از ایران یا افغانستان و کشورهای دیگر حاضرند، زیرا این دین مرزی ندارد.

این مبلغ افاغنه گفت: امروز در مقابل دشمنی قرار داریم که بویی از انسانیت نبرده و هدفش سوریه، لبنان و عراق نیست بلکه از بین بردن انقلاب اسلامی و دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(س) فرمودند ما انقلاب‌مان را صادر می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی و جهانی است و فقط متعلق به این کشور نیست بلکه مربوط به همه مسلمانان کشورهای مختلف است.

عالمی گفت: افغانی‌ها در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 2 هزار و 800 شهید ثابت کردند که حاضرند در دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کنند.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان