۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کشف بیش از ۴ تن مرغ غیرقابل مصرف در یک کشتارگاه‌
کد خبر: ۲۶۸۵۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۳۰ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اعلام کرد:

کشف بیش از ۴ تن مرغ غیرقابل مصرف در یک کشتارگاه‌

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: بیش از ۴هزار کیلوگرم مرغ مشکوک به فساد در سردخانه کشتارگاه کشف که با توجه به دستورالعمل‌های دامپزشکی از محموله نمونه برداری شد

کشف بیش از ۴ تن مرغ غیرقابل مصرف در یک کشتارگاه‌
دکتر غیاث یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان قزوین محموله ای از گوشت مرغ تاریخ گذشته به وزن تقریبی 4هزار و 100کیلوگرم کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اذعان کرد: اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در راستای اطمینان بخشی از سلامت و کیفیت گوشت مرغ عرضه شده در سطح شهرستان، از ابتدایی ترین مراحل تولید یعنی از مرحله جوجه ریزی تا مرحله ورود به کشتارگاه نظارت دارد و به صورت دوره ای کارشناسان اداره دامپزشکی از کشتارگاه‌ها بازرسی به عمل خواهند آورد.

وی ابراز کرد: بیش از 4هزار کیلوگرم مرغ مشکوک به فساد در سردخانه کشتارگاه کشف که با توجه به دستورالعمل‌های دامپزشکی از محموله نمونه برداری شد که نتایج به دست آمده حاکی ازغیر قابل مصرف بودن محموله  است.

دکتر یزدی خاطرنشان کرد: عوامل زیادی بر رشد باکتری و متعاقب آن فساد گوشت تاثیر دارد منجمله شرایط حمل نامناسب و گاهاً نگهداری فرآورده خام دامی در شرایط برودتی نامناسب لذا توصیه می­شود حمل و جابجایی هر گونه فرآورده خام دامی با رعایت اصول بهداشتی صورت پذیرد تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان