۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ساخت منازل زلزله زده گیلانغرب کرمانشاه آغاز شد
کد خبر: ۲۶۸۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۹ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

از سوی بنیاد مسکن قزوین؛

ساخت منازل زلزله زده گیلانغرب کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: عملیات آواربرداری، پی کنی و ساخت واحدهای مناطق زلزله زده گیلانغرب در استان کرمانشاه از سوی این نهاد آغاز شد.

ساخت منازل زلزله زده گیلانغرب کرمانشاه آغاز شد
محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همزمان با وقوع زلزله اخیر در غرب کشور و اعلام آمادگی برای کمک به حادثه دیدگان این واقعه و نیز به لحاظ پیشینه ساخت و ساز منازل خسارت دیده در بازسازی نقاط زلزله زده ورزقان در آذربایجان شرقی از سوی این نهاد، بلافاصله ماشین آلات سنگین خود را به منطقه اعزام کردیم.

وی ادامه داد: پس از این واقعه، بنیاد مسکن قزوین به همراه 6 استان دیگر به عنوان ستاد معین در ساخت و ساز مناطق زلزله زده کرمانشاه انتخاب و در گیلانغرب مستقر شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن قزوین، آواربرداری، پی کنی و احداث منازل خسارت دیده یک شهر، 2 بخش،6 دهستان به همراه 209 روستا در استان کرمانشاه به ستاد معین استقرار یافته بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی به میزان خسارت‌های وارد شده به مناطق محول شده به استان قزوین اشاره کرد و افزود: متوسط خسارت به منازل مناطق یاد شده از سوی کارشناسان ما 20 تا 80 درصد تخمین زده شده است.

همتیان یادآور شد: پی کنی، مرمت و احداث یک هزار و 890 واحد آسیب دیده روستایی به همراه 415 واحد مسکونی شهری آسیب دیده گیلانغرب در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین قرار گرفته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان