۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امام زمان (عج) نیازمند مدیران با صداقت، امانت‌دار و دلسوز است
کد خبر: ۲۶۸۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۹ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امام زمان (عج) نیازمند مدیران با صداقت، امانت‌دار و دلسوز است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اصولاً تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تمرینی برای جامعه دینی در باب مهدویت و ظهور امام زمان (عج) است.

امام زمان (عج) نیازمند مدیران با صداقت، امانت‌دار و دلسوز است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(در دیدار دستگاه‌های مرتبط با مهدویت، با تأکید بر اینکه بنیاد مهدویت باید هر روز پویاتر و فعال‌تر شود، اظهار کرد: موضوع مهدویت اهمیت بسیار بالایی دارد و برنامه‌های این حوزه باید به گونه‌ای تدوین و ترویج شوند که مورد توجه همه خانواده‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شاید هیچ کسی در عالم نباشد که نسبت به سرنوشت و چشم‌انداز عالم هستی و بشریت حساسیت و دغدغه نداشته باشد اما شیعه با هدف بسط عدالت، پرورش کرامت و حمایت از مستضعفان به موضوع ظهور منجی می‌نگرد و برای این مهم برنامه مشخص دارد.

امام جمعه قزوین افزود: پیروان ادیانی که بحث موعود در نظام دینی آن‌ها مطرح شده است، معمولاً درباره موعود مجهول و با برنامه‌های نامشخص سخن می‌گویند، اما تشیع درباره موعود مشخص و با برنامه‌های معین سخن می‌گوید و حتی اهداف و برنامه‌های حضرت پس از ظهور مشخص شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اگر کمترین اطلاعات دینی را داشته باشیم، نمی‌توانیم نسبت به اهمیت مهدویت بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: خداوند فرموده اراده ما بر این است که بر ستم‌دیدگان نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان بر روى زمین قرار دهیم؛ این آیه قرآن بخشی از آینده جهان را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ظهور منجی عالم بشریت (عج) با آزادی کل جهان از سیطره ظلم، جنایت و بدی‌ها همراه خواهد شد، اذعان کرد: خداوند اراده کرده است که آینده جهان به دست شایستگان خواهد بود، بنابراین نباید پیروان مکتب و علاقه‌مندان به حضرت حجت (عج) نسبت به آینده جهان نا امید باشند زیرا وعده الهی یقیناً محقق خواهد شد.

عابدینی اضافه کرد: همانگونه که انبیاء (ع) پیامبر پیش از خود را تصدیق، پیامبر پس از خود را معرفی و پیامبر خاتم (ص) را بشارت دادند، ائمه اطهار (ع) نیز امام پیش از خود را تصدیق، امام پس از خود را معرفی و ظهور امام زمان (عج) را بشارت داده‌اند و این مهم اهمیت موضوع مهدویت را بیش از پیش نشان می‌دهد.

تشکیل حکومت اسلامی تمرینی در باب مهدویت و عصر ظهور

امام جمعه قزوین با بیان اینکه آفت‌ها و آسیب‌ها در حوزه مهدویت باید رصد شود، ابراز کرد: امام خمینی (ره) انحرافی بودن انجمن حجتیه را زمانی آشکار کردند که هنوز انگلیسی بودن آن روشن نشده بود و امروز نیز ما باید همان رویکرد امام راحل (ره) را دنبال کرده و تلاش کنیم تا فرهنگ ناب مهدویت را به فرهنگ جامعه دینی تزریق کنیم.

وی تأکید کرد: روایات به ما می‌گویند نباید برای ظهور زمان مشخص کنیم و اگر کسی برای ظهور زمان تعیین کند، دروغ گفته است اما امیدبخشی که در روایات مطرح شده است، گنجی است که باید مورد توجه قرار گرفته و تلاش کنیم تا جامعه را از آن آگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اصولاً تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه، تمرینی برای جامعه دینی در باب مهدویت و ظهور امام زمان (عج) است.

عابدینی افزود: امام زمان (عج) نیازمند مدیران با صداقت، امانت‌دار و دلسوز است که به آخرت ایمان داشته و مؤمن باشند. باید از فرصتی که انقلاب اسلامی برای کارهای فرهنگی و مدیریتی فراهم کرده است، استفاده کنیم تا دین را اقامه کرده و خود را برای ظهور امام زمان (عج) آماده سازیم.

وی با بیان اینکه اخلاص یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که منتظران ظهور امام زمان (عج) باید داشته باشند، اذعان کرد: چقدر در دلمان همانی هستیم که در ظاهر دیده می‌شویم؟ کلام ما با عقایدمان چقدر همخوانی دارد؟ اگر بحث نفاق و دورویی و زرنگی باشد که امام علی (ع) این تفکر را نفرین کرد و تأکید کرد که مرگشان باد کسانی که این تفکر را زرنگی می‌دانند و یقیناً نفاق و دورویی با فرهنگ مهدویت همخوانی ندارد و چنین جامعه‌ای مورد تأیید حضرت قرار نخواهد گرفت.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه حکومت اسلامی بستر تمرین حکومت مصلح کل است، اضافه کرد: باید تمرین کنیم تا مدیران صادق، با لیاقت، غیر وابسته به دیگران، غیر طماع، غیر دزد و غیر اختلاس‌گر تربیت شوند و جامعه را به دست آن‌ها بسپاریم تا در پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) سربلند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: فرهنگ مهدویت از نظام اقتصادی، اجتماعی، آموزش و پرورش و دانشگاه ما جدا نیست و وقتی صحبت از فرهنگ مهدویت مطرح می‌شود باید تمام بخش‌های جامعه با فرهنگ مهدویت هماهنگ شوند.

وی عنوان کرد: اگر جایگاه فرهنگ مهدویت را در مجموعه نظامات دینی مشخص نکنیم، ساختارها کاریکاتوری می‌شود و نمی‌توانیم ساختار واقعی از دین ارائه دهیم و باید مراقب این موضوع باشیم.

همچنین در ابتدای این دیدار آقای حسن کاشی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان